شناسهٔ خبر: 148914 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

عرضه نادرست ۶۰ تن طلا به خاطر بسته غلط ارزی دولت در طول ۴ ماه گذشته

حاجی دلیگانی نماینده مردم شاهین‌شهر در مجلس شورای اسلامی گفت: به خاطر اجرای بسته ارزی غلط دولت از فروردین ماه سال جاری حدود ۶۰ تن سکه و طلا نادرست و غلط عرضه و میلیاردها دلار ارز کشور به تاراج داده شد.

به گزارش «نماینده»، حسینعلی حاجی‌دلیگانی در نطق علنی خوددر نشست علنی مجلس (سه‌شنبه ۱۶ مرداد ۹۷)، خطاب به رئیس‌جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه، گفت:‌ از شما می‌خواهم سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و نظام رتبه‌بندی معلمان را اجرا و شأن و جایگاه شامخ معلم را حفظ کنید

نماینده مردم شاهین‌شهر در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت:‌انتظار بوده و هست که حقوق مردم در سال ۹۷ منطقی با نگاه به تورم و بر اساس شفاف‌سازی قانون بودجه ۹۷ افزایش داده می‌شد. آقای رئیس‌جمهور پیگیری کنید ماده ۲۹ قانون برنامه ششم درباره متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان به ویژه بازنشستگان کارگری انجام شود.

وی خطاب به رئیس‌جمهور خاطرنشان کرد: اگر طی چند سالی که شما مسئول اجرایی کشور هستید نسخه شفابخش اقتصاد مقاومتی را اجرا می‌کردید و سراغ نسخه‌های اجاره‌ای غربی نمی‌رفتید اقتصاد مردم وضعیت فعلی را نداشت.

حاجی‌دلیگانی افزود: اسلحه جنگی آمریکا برای تحریم علیه مردم ایران نقدینگی است، آقای رئیس‌جمهور پاسخ دهید چرا نقدینگی ۴۶۰ هزار میلیارد تومانی سال ۹۲ را اکنون به ۱.۶ تریلیون تومان رسانده‌اید باید پاسخ چرا به خاطر لجاجت ۴ ماهه بسته ارزی غلطی را در ۲۱ فروردین ۹۷ ارائه و اجرا کردید که حدود ۶۰ تن سکه و طلا نادرست و غلط عرضه شد. میلیاردها دلار ارز این کشور را به تاراج دادید و حالا بعد از ۴ ماه به نظر کارشناسی تن می‌دهید.

نماینده مردم شاهین‌شهر در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: آقای رئیس‌جمهور بر اساس اصل ۱۱۳ قانون اساسی شما مسئول اجرای قانون اساسی هستید و ما مسئول تذکر دادن و ناظر بر شما هستیم، نمی‌خواهد به ما تذکر بدهید شما اجرا کنید بیش از ۹۵ درصد اختیارات اجرایی کشور را در اختیار دارید و رهبر معظم انقلاب هم باز اختیارات فراوانی را به شما دادند و به دو رئیس قوه دیگر هم دستور داده‌اند به شما کمک کنند.  حالا بگویید چرا اصل ۲۸ اصل قانون اساسی مظلوم مانده و در حالی که تکلیف داشته‌اید شغل برای همه آحاد مردم از جمله جوانان را تأمین کنید چرا آن را اجرا نکردید.

وی ادامه داد: آقای رئیس‌جمهور چرا شب گذشته آمار غلط دادید و به مردم گفتید نه تنها کسی از کارخانجات اخراج نشده بلکه برخی از اخراج‌شدگان هم به سر کار برگشتند به شعور مردم توهین نکنید، شرایط تأمین مسکن، اصل ۳۱ قانون اساسی وظیفه شما بوده آمار بدهید که در این مدت چه تعداد مسکن ساختید؟ ‌

حاجی‌دلیگانی خاطرنشان کرد: آقای رئیس‌جمهور با مردم صادق باشید، راست بگویید در پذیرش نظرات کارشناسی لجاجت نکنید، از آمدن به مجلس نترسید، از جلسه با نمایندگان پرهیز نکنید، بیش از ۲۰ ماه است نمایندگان مجلس در قالب مجامع و در قالب‌های  دیگر از شما جلسه خواسته‌اند بعد شما وقت ندادید

نماینده مردم شاهین‌شهر در مجلس شورای اسلامی در پایان با اشاره به مشکلات حوزه انتخابیه خود همچون موضوع مترو، بحث نوسازی مدار و آب  از مسئولان خواستار رسیدگی به این مشکلات و حل آنها شد.

نظر شما