شناسهٔ خبر: 148893 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

سیاسی خواندن سوال ازرئیس‌جمهور فرار رو به جلوی وکیل‌الدوله‌ها است

ابوترابی عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور با بیان اینکه همه مراحل قانونی «سوال از رئیس‌جمهور» طی شده، گفت: آنها که وکیل‌الدوله هستند و می‌خواهند فرار رو به جلو کنند، این سوال را سیاسی می‌خوانند.

به گزارش «نماینده» ابوالفضل ابوترابی نماینده مردم نجف‌آباد در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به تلاش عده‌ای برای سیاسی جلوه دادن سؤال نمایندگان مجلس از رئیس‌جمهور در رابطه با مشکلات اقتصادی کشور، اظهار داشت: من تأسف می‌خورم که خود اصلاح‌طلبان حامی آقای روحانی که شهر به شهر برای تبلیغ وی در انتخابات ریاست‌جمهوری سفر کردند و امروز به دلیل عملکرد دولت از مردم عذرخواهی هم می‌کنند، حالا سؤال مجلس را سیاسی جلوه می‌دهند.

وی با اشاره به ضعف عملکرد دولت در مدیریت اقتصاد کشور به ویژه در حوزه ارز، سکه و نیز ثبت سفارش خودروها و رانت‌های شکل‌گرفته در این زمینه، گفت: سؤال از رئیس‌جمهور و دولت برای شفاف شدن عملکرد دولت است، این حداقل چیزی است که مردم از نمایندگان خود انتظار دارند و واقعا تعجب می‌کنیم که نمایندگانی که سؤال را امضا نکردند یا امضایشان را پس گرفتند، چطور می‌توانند در بین مردم حوزه‌های انتخابیه‌شان حضور یابند.

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور تصریح کرد: ما که طرح سؤال را امضا کرده و پیگیر آن بوده‌ایم و سرمان را هم بالا می‌گیریم، دائم مورد انتقاد مردم هستیم که بُعد نظارتی مجلس ضعیف شده است. حالا آنها که متأسفانه وکیل‌الدوله هستند و می‌خواهند فرار رو به جلو کنند، با چنین مانورهای سیاسی و حرف‌های بی‌پایه، می‌خواهند اقدامشان در بُعد نظارتی را توجیه کنند.

ابوترابی در خصوص وارد کردن شبهه‌ قانونی نبودن طرح سؤال از رئیس‌جمهور با توجه به انصراف برخی نمایندگان نیز تأکید کرد: طرح این شبهه نیز در راستای همان ترفند فرار رو به جلو و به نوعی تشویش ذهن مردم است.

وی درتوضیح این نکته خاطرنشان کرد: وقتی رئیس مجلس به جمع‌بندی رسیده و طرح سؤال را اعلام وصول کرده است، به این معناست که هم مراحل قانونی آن طی شده و هم حد نصاب امضاهای آن احراز شده است.

نظر شما