شناسهٔ خبر: 148891 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: خبرگزاری دانشجو

کسانی که منطق علی مطهری را دنبال می‌کنند می‌خواهند کشور را به باد دهند

کاظم انبارلویی/2 قائم مقام حزب موتلفه گفت: علی مطهری نه صورت مسئله مناسبات ایران و آمریکا را می‌داند و نه حتی برجام را یکبار خوانده و مهم‌تر اینکه حتی حال مبارزه با آمریکا را ندارد.

به گزارش «نماینده» محمدکاظم انبارلویی، قائم مقام حزب موتلفه اسلامی، در خصوص اظهارات اخیر علی مطهری مبنی بر اینکه آزمایش‌های موشکی باعث خنثی شدن برجام شد، گفت: مطهری در خطی عمل می‌کند که ترامپ عمل می‌کند جمهوری اسلامی قرارداد برجام را با ۶ کشور امضا کرد و در همان زمان نیز اوباما این قرارداد را نقض کرد.  

وی ادعای نقض برجام در زمان اوباما را این طور تشریح کرد که در همان بنا بر این بود که به محض امضای برجام همه تحریم‌ها به طور یک جا لغو شود و در مقابل ایران نیز به تعهدات خود عمل کند که قسمت اول این قرارداد در زمان اوباما نیز محقق نشد.  

انبارلویی ادامه داد: پس از دولت دموکرات‌ها و با روی کار آمدن ترامپ، وی صراحتا برجام را پاره کرد و گفت: تمامی تعهدات اوباما را نقض می‌کند.  

قائم مقام حزب موتلفه اسلامی با بیان اینکه مسئله برجام ارتباطی با فعالیت موشکی ایران نداشته و ندارد، گفت: آمریکایی‌ها معتقد بودند جمهوری اسلامی به دنبال تولید بمب اتمی است، اما در مقابل ما تضمین‌های عملی دادیم که این کار را نمی‌کنیم.

وی تصریح کرد: بر این اساس علی مطهری نه صورت مسئله مناسبات ایران و آمریکا را می‌داند و نه حتی برجام را یکبار خوانده است و مهم‌تر از آن اینکه حتی حال مبارزه با آمریکا را ندارد.

انبارلویی افزود: کسانی که منطق مطهری را دنبال می‌کنند می‌خواهند کل کشور را به باد دهند و در مقابل چیزی دریافت نکنند.

قائم مقام حزب موتلفه اسلامی با اشاره به اینکه مطهری به دنبال آن است که یقه افرادی را بگیرد که از ابتدا در خصوص فرجام ناخوشایند برجام هشدار داده بودند، گفت: این افراد از ابتدا و در زمان مذاکرات از دولت و تیم مذاکره کننده خواستند تا شروط مجلس و رهبری را اجرا کنند، اما متاسفانه دولت هیچ یک از این شروط را عملیاتی نکرد.  

وی در پایان خاطرنشان کرد: علی مطهری به جای آنکه فریاد خود را بر سر ترامپ بکشد یک متهم صوری در داخل انتخاب کرده که نه به برجام مربوط است و نه به مناسبات ایران و آمریکا و بر این اساس تمام عقده‌های خود را بر سر آن خالی می‌کند.

نظر شما