شناسهٔ خبر: 148890 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

واردات کالاهای مشابه داخلی ضربه مهلکی به تولیدکننده ایرانی می‌زند

امین زاده دستیار سابق رئیس جمهور در حقوق شهروندی در خصوص تحقق شعار حمایت از کالای ایرانی توضیحاتی داد.

به گزارش «نماینده» الهام امین‌زاده دستیار سابق رئیس جمهور در حقوق شهروندی؛ با اشاره به شعار حمایت از کالای ایرانی اظهار کرد: با توجه به اینکه تا چند وقت دیگر به نیمه سال نزدیک می شویم؛ دستگاههای مختلف باید فعالیت کارخانه‌ها، واحدهای صنعتی و بخش‌های تولیدی را مورد بررسی و رسیدگی قرار دهند.

دستیار سابق رئیس جمهور با بیان اینکه  فعالیت‌های عقب‌مانده در خصوص حمایت از تولیدات داخلی باید در نیمه دوم سال جبران شود؛ افزود: در این میان سوالاتی مانند اینکه آیا حمایت از تولید کالای ایرانی به خوبی انجام شده  یا موانع قانونی و مقررات برای تولید کنندگان رفع شده است؛ مطرح می‌شود.

وی با اشاره به حذف قوانین مزاحم کسب و کار اظهار کرد: باید تمهیدات خوبی در این زمینه ایجاد شود و با توجه به شعار سال، این قوانین مشکلاتی برای تولیدکنندگان به وجود نیاورند.

امین زاده با بیان اینکه هزینه‌های گزاف قیمت کالای ایرانی را افزایش می‌دهد و ممکن است در خارج از مرزها خریداری برای آن وجود نداشته باشد؛ گفت: در کمیته ماده ۷۶ اتاق بازرگانی جلسات متعددی با حضور بخش خصوصی در این زمینه برگزار شده است و حتی رفع این مسائل به مجلس شورای اسلامی نیز ارجاع داده شده است.

دستیار سابق رئیس جمهوربا اشاره به اینکه واردات کالاهای مشابه با قیمت پایین ضربه مهلکی به تولیدکننده ایرانی می‌زند، اظهار کرد: باید تغییراتی در زمینه مقررات وبخش اجرایی ایجاد شود.

نظر شما