شناسهٔ خبر: 148883 - سرویس پارلمان شهری
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

شهر بدون گدا در انتظار تهرانی‌ها

شجاع پوریان معاون اجتماعی شهرداری تهران در خصوص جمع‌آوری متکدیان در تهران گفت: شهرداری تهران طرح جامعی دراین باره تهیه کرده است و تاکید می کنم شهرداری فقط وظیفه جمع آوری و غربالگری دارد.

به گزارش «نماینده» ولی‌الله شجاع‌پوریان، در خصوص بحث جمع‌آوری متکدیان در تهران گفت:  شهرداری تهران طرح جامعی در ارتباط با دستگاههایی که وظایف قانونی دارند همانند استانداری تهران، وزارت بهداشت و درمان، بهزیستی، کمیته امداد تهیه کرده است.

وی ادامه داد: در خصوص جمع‌آوری معتادان متجاهر، متکدیان و کودکان کار برنامه‌های جامعی صورت گرفته است و در این باره جلسات متعددی با نهادهای مسئول صورت گرفته است.

معاون شهردار تهران به جلسه‌ای که با حضور محمدعلی افشانی شهردار تهران در خصوص بحث متکدیان داشتند اشاره کرد و گفت:‌قرار است وظیفه هر دستگاه مشخص شود.

وی در پاسخ به این پرسش که قبلا این کارها انجام شده و اقدام تکراری است، گفت:‌تا  حالا وظایف مشخص نبوده است، در بحث کودکان کار، معتادین و متکدیان، شهرداری فقط وظیفه جمع‌آوری و غربالگری را دارد.  

شجاع‌پوریان گفت:‌ بعد از غربالگری اگر فردی بیمار باشد، وزارت بهداشت تکلیف قانونی برای درمانش دارد، همچنین اگر متکدی‌ای اهل تهران نباشد، باید دادستان حکم به بازگشت وی بدهد.  

معاون اجتماعی شهرداری تهران گفت: قبلا کارها رها بوده است، الان ما پای کار آمده ایم و هرکدام از دستگاه‌ها باید به وظیفه خود عمل کنند و اگر دستگاهی کارخود را انجام ندهد، به افکارعمومی اعلام کرده و به مقامات ذی‌ربط می گوییم و هر کسی که به وظیفه خود عمل نکند، باید با آن برخورد شود.  

وی در خصوص شهر بدون گدا گفت: شهرداری تهران از همه دستگاه‌ها مسئولیت کمتری دارد، اما چون این معضل اجتماعی گسترده شده است و چهره شهر را نازیبا کرده است، شهردار تهران عنایت ویژه‌ای دارند که با انرژی بیشتری شهر را از تکدی گر ی پاک کنیم.

نظر شما