شناسهٔ خبر: 148863 - سرویس جامعه
نسخه قابل چاپ منبع: راه دانا

اقتصاد شکوفا شود آسیب اجتماعی از بین می رود

شکور پور حسین عضو کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: دولت باید تلاش کند تا اقتصاد شکوفا شود چرا که وقتی اقتصاد شکوفا شود مشکل بیکاری حل می شود و بسیاری از آسیب های اجتماعی از بین می رود.

به گزارش«نماینده»، شکور پور حسین عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در خصوص راهکاری هایی که توسط دولت یا مجلس برای رفع آسیب های اجتماعی ارائه شده است، اظهار داشت: در ماده ۸۰ برنامه ششم توسعه که سندی بالادستی است دولت مکلف شده نسبت به کاهش آسیب های اجتماعی با تهیه طرح جامع کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی با اولویت طلاق، اعتیاد، حاشیه نشینی، کودکان کار و مفاسد اخلاقی اقدام کرده به گونه ای که تا پایان برنامه میزان آسیب ها ۲۵ درصد از میزان کنونی کاهش یابد.

وی ادامه داد: موضوع آسیب های اجتماعی به قدری اهمیت دارد که مقام معظم رهبری شخصا به این موضوع ورود کرده اند و جلساتی را برگزار می کنند تا در حوزه های مختلف آسیب های اجتماعی موارد و موانع را به مقامات کشور اعلام کنند.

نماینده مردم پارس آباد در مجلس شواری اسلامی تصریح کرد: آسیب های اجتماعی در کشور زمینه های اقتصادی، فرهنگی و مدیریتی دارد که دولت موظف است این زمینه ها را ازبین ببرد به عنوان مثال حل مشکل اقتصادی و ریشه کن کردن فقر و یا کم کردن آن می تواند جلوی بسیاری از آسیب های اجتماعی دیگر را بگیرد.

پورحسین با تاکید بر اینکه دولت باید نگاهی فراگیر به آسیب های اجتماعی داشته باشد، تصریح کرد: علاوه بر اختصاص اعتبار باید برنامه ریزی مناسبی برای پیشگیری از آسیب ها در دستور کار قرار گیرد؛ آسیب های اجتماعی باید ریشه یابی شده و با علل و عوامل آن مبارزه کرد همچنین دولت باید تلاش کند تا اقتصاد شکوفا شود چرا که وقتی اقتصاد شکوفا شود مشکل بیکاری حل می شود و بسیاری از آسیب های اجتماعی از بین می رود.

وی افزود: مجلس شورای اسلامی دولت را مکلف کرده است تا لایحه جامعی را برای رفع آسیب های اجتماعی ارائه دهد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، ضعف در مهارت های زندگی را یکی از عوامل مهم بروز طلاق دانست و گفت: عوامل موثری در بروز طلاق نقش دارد که ضعف در مهارت های زندگی و ارتباطی می تواند یکی از این عوامل موثر باشد و نیاز است آموزش مهارت های زندگی مورد توجه قرار گیرد.

نماینده مردم پارس آباد و بیله سوار در مجلس دهم، پیشگیری از اعتیاد باید سیاست کلان حاکمیت باشد، تصریح کرد: تنها با تزریق بودجه نمی توان با اعتیاد مقابله کرد در دنیا سیاست های مناسبی برای مقابله با اعتیاد پیش بینی شده که ما نیز باید به سمت استفاده از این سیاست ها گام برداریم.

نظر شما