شناسهٔ خبر: 148827 - سرویس جامعه
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

نماینده مجلس: اردوهای باکیفیت نیازمندمنابع مالی است

کوچکی نژاد عضو کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی گفت: متاسفانه اردوها و جابجایی با کیفیت بچه ها نیازمند منابع مالی است و بیشتر به دلیل عدم امکانات بچه ها را در کلاس حبس می کنیم.

به گزارش «نماینده»، جبار کوچکی نژاد عضو کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی در برنامه تلویزیونی پرسشگر، با بیان اینکه اردوهای دانش آموزی، علمی، آموزشی و زیارتی هستند گفت: برخی اردوها چون راهیان نور مشترک به سپاه و آموزش و پرورش واگذار می شود. قبلا آموزش و پرورش تصمیم گرفته بود برخی دروس را در قالب اردو ارائه دهد که با توجه به مشکلات و حوادث محقق نشد.

وی افزود: آموزش و پرورش در جهت تامین اعتبار اردو مشکلاتی دارد و باید هم اولیا و هم نهادهای دیگر چون وزارت ارشاد و سازمان تبلیغات به آموزش و پرورش کمک کنند.

این عضو کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اردو یک فرصت خوب است و خاطره ماندگاری می شود گفت: اردو جمع گرایی را رشد می دهد و بسیاری بچه ها مسائل را در اردوها یاد می گیرند و از طبیعت بهره مند می شوند. استمرار آموزش در اردوها در بسیاری مدارس دنیا دنبال می‌شود و بچه ها را در مدرسه نگه نمی دارند و مثلا به کتابخانه ها و... می‌برند.

کوچکی نژاد ادامه داد: متاسفانه اردوهاو جابجایی با کیفیت بچه ها نیازمند منابع مالی است وگرنه ظرفیت های معلمان و مدیران مدارس بالاست و بیشتر به دلیل عدم امکانات بچه ها را در کلاس حبس می کنیم. از آن سو اگر حادثه ای به وقوع بپیوندد همه از وزیر تا مدیر مدرسه پای محاکمه و پاسخگویی می‌آیند و این نگرانی در مدیران وجود دارد.

همچنین مهدی فیض معاون سابق پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش  در  این برنامه،  در پاسخ به جوابیه وزارت ورزش و جوانان برای ویژه برنامه اوقات فراغت برنامه پرسشگر مبنی بر بیشتر نبودن بودجه اوقات این وزارتخانه نسبت به آموزش و پرورش توضیحاتی ارائه داد و با بیان اینکه در سند تحول تصریح شده همه فعالیت های مرتبط با نوجوانان باید با محوریت آموزش و پرورش باشد و همه دستگاه‌ها موظف هستند برای تحقق اهداف سند به آموزش و پرورش کمک کنند گفت: وزارت کشور محور اوقات فراغت است و بودجه را تقسیم می‌کند و متولی اوقات فراغت را وزارت ورزش قرار داده است.

وی افزود: این در حالی است که وزارت کشور که رئیس ستاد هماهنگی اوقات فراغت است باید از ابتدا بررسی کند چه سهمی متعلق به جوانان و چه سهمی متعلق به نوجوانان است و اجازه دهد خود آموزش و پرورش مسوول تقسیم بودجه درونی اوقات فراغت نوجوانان باشد. لازم است وزارت کشور تجدیدنظری کند. اکنون همه بودجه یک کاسه به وزارت ورزش میرود که باید تجدید نظر شود.

نظر شما