شناسهٔ خبر: 148815 - سرویس اقتصاد
نسخه قابل چاپ منبع: الف

کرباسیان با استیضاح عزل می شود

رضیان عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: نمایندگان به دلیل همین مشکلات خواستار استیضاح وزیر اقتصاد هستند و قطعا وی با استیضاح از سمت خود عزل می شود.

به گزارش«نماینده»، عبداله رضیان نماینده قائمشهر و سوادکوه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دولت برای تنظیم بازار و کنترل قیمت ها سیاست درستی نداشته، گفت: نمایندگان مجلس نسبت به وضعیت فعلی اقتصاد کشور وعملکرد دولت انتقاد دارند.

وی با تاکید براینکه دولت در کنترل بازار ارز ناکارآمد بوده، افزود: در نابسامانی بازار، ۱۲ میلیارد دلار در بازار توزیع شد اما خروجی آن برای کشور و مردم ملموس نبود.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس تصریح کرد: دولت می توانست با این توزیع ارز، قیمت ها را کنترل کند اما در حال حاضر قیمت ها مثل بازار سیاه است.

رضیان تصریح کرد: اگر این مقدار دلار توزیع شده را همان قیمت چهار هزار و ۲۰۰ تومان در نظر بگیریم، حدود ۶۰ هزار میلیارد تومان می شد و اگر قیمت بالاتر در نظر بگیریم در واقع دولت حدود ۱۰۰ هزار میلیارد تومان پول توزیع کرد ولی متاسفانه نتوانست بازار را کنترل کند.

وی افزود: این نشان از ضعف عملکرد دولت و ناکارآمدی مسئولین است. همچنین نشان از این است که دلار کالاها به قیمت مناسب به دست مردم نرسیده است.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه بخش زیادی از مشکلات هیچ ربطی به تحریمها ندارد، افزود: مشکلات ناشی از ضعف عملکرد تیم اقتصادی و وزیر اقتصاد است.

رضیان با بیان اینکه فشار اقتصادی به مردم زیاد است، تصریح کرد: با توزیع ارز دولتی، متاسفانه رانت هایی به بخش های خصوصی داده شد اما قیمت ها مثل بازار سیاه است.

وی گفت: خود دولت در گرانی ها سهیم است مثلا قیمت محصولات پتروشیمی که چندین برابر شده در دست خود دولت است.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به موضوع استیضاح مسعود کرباسیان وزیر اقتصاد گفت: نمایندگان به دلیل همین مشکلات خواستار استیضاح وزیر اقتصاد هستند و قطعا وی با استیضاح از سمت خود عزل می شود.

نظر شما