شناسهٔ خبر: 148765 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ

احمد امیرآبادی فراهانی:

اعلام وصول از رئیس جمهورکاملا قانونی بود/ دولت به جای منصرف کردن نمایندگان از سوالشان، مشکلات مردم را حل کند

روحانی امیرآبادی فراهانی عضو هیئت رئیسه مجلس: اگر توان و انرژی که دولت برای انصراف نمایندگان سوال کننده از رئیس جمهور گذاشت؛ آن را صرف حل مشکلات اقتصادی می کرد اکنون برخی از مشکلات مردم رفع شده بود.

به گزارش «نماینده» احمد امیرآبادی فراهانی با اشاره به اعلام وصول سوال از رئیس جمهور تصریح کرد: اعلام وصول سوال از رئیس جمهور کاملا قانونی بود دولت به جای منصرف کردن نمایندگان از سوالشان مشکلات مردم را حل کنند.  

عضو هیئت رئیسه مجلس افزود: اظهارات امروز معاون پارلمانی رئیس جمهور مبنی بر اینکه اعلام وصول سوال از رئیس جمهور خلاف قانون اساسی است، صحیح نبوده و این اعلام وصول کاملا قانونی است.  

وی اذعان کرد: ۹۲ نماینده ای که طرح سوال از رئیس جمهور را امضا کرده بودند، می توانستند تا ۷ روز قبل از اعلام وصول نسبت به باقی ماندن در سوال یا انصراف عمل کنند. با بررسی هایی که انجام گرفت ۲ امضا مشخص نبود و مخدوش بود، لذا ما با نمایندگان مربوطه تماس گرفتیم و آنها اعلام کردند که انصراف نداده اند. بر این اساس تعداد امضا کنندگان به ۸۲ نفر رسید اما ما در گزارش خود به رئیس مجلس ۸۰ نفر را قید کردیم.

امیرآبادی با اشاره به رفتار رئیس جمهور بیان کرد: در هفته های اخیر شاهد بودیم که دولت از همه توان خود از جمله ظرفیت های بخشداران، استانداران و وزرا استفاده کرد تا نمایندگان از سوال خود منصرف شوند.

وی افزود: توصیه میکنم دولت به جای اینکه همه ظرفیت و توان کشور را به کار بگیرد تا نمایندگان ملت از سوال خود از رئیس جمهور منصرف شوند، برای حل مشکلات مردم تلاش کند.

عضو هیئت رئیسه مجلس گفت: من از معاون پارلمانی رئیس جمهور انتظار نداشتم که اینگونه اظهار کند و از او می خواهم که اجازه دهد تا نمایندگان مجلس طبق قانون اساسی از اختیاراتشان استفاده کنند و سوال از رئیس جمهور را تبدیل به بت نکنند.  

نظر شما