شناسهٔ خبر: 148706 - سرویس جامعه
نسخه قابل چاپ منبع: پارس

اجازه نمی‌دهیم حق جوانان تضعیف شود

عزیزی عضو کمیسیون اجتماعی مجلس گفت:«امیدواریم با تصویب این قانون فرصت‌های لازم برای دیگر جوانان بااستعداد کشورمان فراهم شود تا در عرصه‌های مختلف مشغول به فعالیت شوند و فکر خروج از کشور را نداشته باشند».

به گزارش«نماینده»، این روزها تصویب قانونی به نام منع به‌کارگیری بازنشستگان در نهادهای اجرایی و دولتی از سوی مجلس شورای اسلامی سروصدای بسیاری را در عرصه عمومی کشور ایجاد کرده است به‌گونه‌ای که بسیاری از مردم بر این تصور هستند که امکان اجرایی شدن این قانون با توجه به موانع بی‌شمار در عرصه اجرایی کشور وجود ندارد و این در حالی است که نمایندگان مجلس در اظهارنظرهای مختلف از قطعیت کامل در اجرای این قانون و نظر مساعد شورای نگهبان برای اجرای آن سخن گفتند و تأکید کردند که با تمام توان در راستای کنار گذاشتن مدیران بازنشسته از بدنه نهادهای اجرایی و دولتی وارد عمل خواهند شد.

اینکه نمایندگان با تصویب این قانون چقدر در مسیر جذب نیروهای جوان و البته بیکار و تحصیل‌کرده در عرصه‌های مختلف در بدنه اجرایی کشور موفق خواهند بود موضوع مهمی است که در گفت‌وگو با عبدالرضا عزیزی، عضو کمیسیون اجتماعی مجلس، به آن پرداختیم.

عزیزی با بیان اینکه عزم مجلس در راستای اجرایی شدن قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان در نهادهای اجرایی جدی است تصریح کرد: «طبق اطلاعات اعلام‌شده امروز بیش از ۴ میلیون جوان بیکار و تحصیل‌کرده در کشورمان وجود دارد که البته بیشتر آن‌ها نیز مدارک بالای لیسانس دارند اما به دلیل عدم وجود شغل در بیکاری به سر می‌برند».

وی تصریح کرد: «بدون شک زمان آن فرا رسیده است تا مدیران و کارمندانی که از دوران بازنشستگی آن‌ها، چندین سال می‌گذرد و هنوز بر صندلی نهادهای اجرایی تکیه زدند خداحافظی کنند و جای خود را به جوانانی بدهند که برای پیدا کردن شغل دست به هر اقدامی زدند و متأسفانه نتیجه‌ای کسب نکردند».

عضو کمیسیون اجتماعی کشور با بیان اینکه عرصه اجرایی و به خصوص مدیریتی کشور نیازمند تحول اساسی است گفت: «ما باید در شرایط امروز از رویکردهای جدید در راستای حل مشکلات و مسائل کشور بهره ببریم و این امر نیازمند ایجاد تغییرات اساسی در بدنه مدیریتی کشور است».

عزیزی اظهار کرد: «ما متأسفانه امروز مدیرانی را در عرصه اجرایی کشور بر سر کار داریم که به دلیل سن بالا حتی قادر به انجام امور روزمره خود نیستند اما از پست مدیریتی خود نیز کنار نمی‌روند و یا به‌واسطه‌ی مدیران بالادستی خود در سمت‌هایشان باقی‌مانده‌اند ازاین‌رو با تصویب قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان در مجلس شورای اسلامی در جهت مقابله با آن‌ها وارد عمل شدیم که امیدواریم در این مسیر موفق باشیم».

وی خاطرنشان کرد: «با تصویب این قانون در مجلس و البته تأیید آن از سوی شورای نگهبان بدون شک تمامی بسترهای آن برای اجرایی شدن فراهم خواهد می‌شود ازاین‌رو امیدواریم دستگاه‌ها و نهادهای اجرایی در جهت تحقق این قانون کوتاهی را انجام ندهند چراکه در صورت وجود تخلف پرونده‌های موجود به مراجع قضایی ارسال خواهد شد».

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه متأسفانه بسیاری از جوانان نخبه کشور در شرایط امروز به دلیل عدم وجود جایگاه شغلی مناسب کشور را ترک کردند تأکید کرد: «امیدواریم با تصویب این قانون فرصت‌های لازم برای دیگر جوانان بااستعداد کشورمان فراهم شود تا در عرصه‌های مختلف مشغول به فعالیت شوند و فکر خروج از کشور را نداشته باشند».

عزیزی اظهار کرد: «جوانان سرمایه اصلی یک کشور محسوب می‌شوند ازاین‌رو باید برای حفظ آن‌ها از تمامی بسترها و راهکارهای قانونی استفاده کرد که ایجاد شغل و جایگاه مناسب یکی از آن‌ها است که امیدواریم با همکاری نهادهای قانون‌گذاری و اجرایی در کشور این فرآیند مهم در کشورمان محقق شود».

نظر شما