شناسهٔ خبر: 148682 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا

رحیمی‌جهان‌آبادی: کابینه دولت روحانی از ابتدا ضعیف بسته شده بود

رحیمی جهان آبادی یک عضو هیات رییسه کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی معتقد است که دولت برای ترمیم کابینه قبل از این‌که مجلس شورای اسلامی ورود کند، پیشگام شود.

به گزار «نماینده» جلیل رحیمی جهان آبادی در خصوص ضرورت ترمیم کابینه از سوی رییس جمهور، اظهار داشت: کابینه دولت آقای روحانی از ابتدا ضعیف بسته شده بود بنابراین لزوم تغییر کابینه در حوزه اقتصادی کاملا احساس می‌شود.

وی افزود: ما در کشور شرایط خاصی را داریم. تحریم‌ها و فشارهای بین‌المللی یک جو روانی ایجاد کرده که در کنار آنها ضعف مدیریتی هم وجود دارد. البته همه تقصیرها را نباید به گردن دولت یا وزیر خاصی انداخت و مجموع این عوامل دست به دست هم داده‌ و این شرایط را ایجاد کرده اند.

این عضو هیات رییسه کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: ما معتقدیم اگر رییس جمهور برای اصلاح ساختار کابینه و تعویض وزرا اقدام کند به کاهش بخشی از این مشکلات کمک می‌کند. فشار تحریم‌های آمریکا در ماه‌های آینده افزایش پیدا می‌کند. از طرف دیگر این جو بی‌ثباتی و روانی در جامعه موجب شده که افراد مستمر به دنبال خرید طلا، ارز و خودرو باشند و به دنبال این باشند که ریال خود را به اموال منقول یا غیرمنقول تبدیل کنند به همین دلیل فشارهایی به اقتصاد کشور وارد می‌شود.

رحیمی جهان آبادی تاکید کرد: امیدواریم این تغییر و تحول مانند یک تغییر مربی در فوتبال یک شوک روانی ایجاد کند و بر مسیر تاثیر بگذارد، اما باید توجه کنیم موضوع کابینه تنها فاکتور اثرگذار نیست. روسای سه قوه باید با مردم گفت‌وگو کنند تا جو ایجاد شده مهار شود.

وی معتقد است: به صلاح است که دولت خودش این تغییرات را به وجود آورد، دولت می‌تواند از اختیارات خود استفاده کند و با توجه به شناختی که از بخش اجرایی دارد و مشورتی که با مجلس شورای اسلامی می‌کند، تغییر لازم را به وجود آورد. در این خصوص اگر دولت پیشگام باشد خیلی بهتر است، ولی پروسه استیضاح هم حق نمایندگان است که اگر رییس جمهور اقدامی نکند آنها از پروسه استیضاح می‌توانند استفاده کنند.

این عضو هیات رییسه کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی در پایان با تاکید بر اینکه باید توجه کنیم که شرایط موجود فقط حاصل عملکرد دولت نیست اگرچه یکی از فاکتورها می‌تواند ضعف مدیریتی در برخی وزارتخانه‌ها باشد، خاطرنشان کرد: مردم و مجلس شورای اسلامی باید برای برون رفت از این شرایط همکاری کنند.

نظر شما