شناسهٔ خبر: 148580 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

انتقاد صریح یک تکنوکرات از برخی رویه‌ها در جبهه اصلاحات؛

کم‌کاری و میل به دنیا اصلاح‌طلبان را از مردم دور می‌کند

مرعشی/2 سخنگوی حزب کارگزاران سازندگی گفت: سستی، تساهل، کم‌کاری، تنبلی و میل به دنیا آفت‌های خطرناکی هستند که اصلاح‌طلبان را از مردم دور می‌کند.

به گزارش«نماینده»، حسین مرعشی سخنگوی حزب کارگزاران سازندگی در گفتگویی با روزنامه اعتماد با بیان اینکه اصلاح‌طلبان باید سازمان سیاسی خود را مدرن و شفاف‌تر کنند اظهار داشت: اصلاح‌طلبان باید یک سازمان دموکراتیک‌تر داشته باشند تا بتوانند با گروه‌ها و احزاب تعامل بهتری برقرار کنند. سازوکارهای درونی تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری اصلاحات باید در جهت فراگیرتر شدن باشد. باید به نیروهای جوان فرصت بیشتری داد.

وی رقیب اصلی اصلاح‌طلبان را درون این جریان و نیروهای میانه جامعه که امروز متحد اصلاح‌طلبان هستند، دانست و تصریح کرد: رقیب اصلی ما آفت‌هایی از جمله سستی، تساهل، کم‌کاری و تنبلی، میل به دنیا در بخشی از نیروهای خود یا متحدان‌مان است. این‌ها آفت‌های خطرناکی هستند و ما را از بدنه مردم دور می‌کنند.

مرعشی سطح‌بندی نداشتن احزاب را یکی از اشکالات درون ساختار اصلاح‌طلبی ارزیابی کرد و گفت: احزاب با جمعیت کوچک همان قدر در نظام تصمیم‌گیری اصلاح‌طلبان سهم دارند که احزاب فراگیرتر سهم دارند. این‌ یکی از موضوعاتی است که در راستای دموکراتیک‌تر شدن باید تغییر کند. لازم است که یک هیات ارزیابی، وضعیت احزاب را بررسی کند و متناسب با وزن آن‌ها به آن‌ها نقش دهد.

وی در بخش دیگری از این گفتگو با بیان اینکه دولت در اختیار دوستان ماست، اظهار داشت: برای رفع هر مشکلی باید وارد عمل شده و به وزرا کمک کنیم. باید به موازات دولت، «دولت در سایه» درست کنیم نه برای رقابت با دولت بلکه برای کمک به دولت.

سخنگوی حزب کارگزاران سازندگی در پاسخ به این سوال که اصلاح‌طلبان در دو راهی مردم و دولت کدام را انتخاب می‌کنند گفت: مردم را انتخاب می‌کنند. ما باید هر جا که لازم است از دولت به صورت جدی انتقاد کنیم.

نظر شما