شناسهٔ خبر: 148553 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

ساداتی نژاد: انفعال وزیر علوم درقبال بازرسی آژانس از برخی دانشگاه‌ها عجیب است

ساداتی نژاد رئیس فراکسیون دانشگاهیان مجلس شورای اسلامی، انفعال وزیر علوم در قبال بازرسی آژانس از برخی دانشگاه ها را عجیب دانست.

سیدجواد ساداتی نژاد رئیس فراکسیون دانشگاهیان مجلس شورای اسلامی، ضمن انتقاد از بی خبری و ادعای عدم اطلاع وزیر علوم از بازرسی آژانس از برخی دانشگاه ها، عملکرد وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در قبال این موضوع را منفعلانه و عجیب ارزیابی کرد.

نماینده مردم کاشان و آران و بیدگل از مسئولان ذیربط درخواست کرد که در برابر جامعه دانشگاهی صادق و پاسخگو بوده و در خصوص کیفیت و چگونگی حضور بازرسان آژانس بین المللی انرژی اتمی در برخی دانشگاه های کشور و بازرسی آنها از برخی آزمایشگاه ها و بعضی استادان توضیح دهند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با یادآوری این مطلب که بازرسان آژانس و خود این نهاد سابقه ای سیاه در دادن اطلاعات دانشمندان و استادان ایرانی به سرویس های اطلاعاتی بیگانه دارند؛ نسبت به امانتداری آژانس و بازرسان آن به صورت جدی ابراز تردید و تشکیک کرد و عواقب و تبعات سنگین ناشی از شناسایی استادان نخبه و درز اطلاعات حساس کشور را متوجه دستگاه های مسئول و کسانی دانست که متولی به وجود آمدن شرایط موجود هستند.

ساداتی نژاد با تاکید بر اینکه وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، می بایست حافظ حریم دانشگاه ها و مدافع ایجاد امنیت برای نخبگان مراکز علمی کشور باشد؛ بی خبری و عدم اطلاع وزیر علوم از بازرسی بازرسان آژانس از برخی نقاط دانشگاه ها و استادان را موجب تاسف و بی عملی و انفعال وزیر علوم در این خصوص را شرم آور دانست.

نظر شما