شناسهٔ خبر: 148545 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: میزان

نعمتی: منتظر تقدیم لایحه برون رفت از مشکلات اقتصادی توسط دولت هستیم

روحانی در مجلس2 سخنگوی هئیت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: همچنان منتظریم دولت لایحه‌ای برای برون رفت از شرایط اقتصادی و مقابله با تحریم‌ها به مجلس ارائه کند. تاکنون این لایحه به مجلس ارائه نشده است.

به گزارش «نماینده»، بهروز نعمتی، گفت: همچنان منتظریم دولت لایحه‌ای برای برون رفت از شرایط اقتصادی و مقابله با تحریم‌هابه مجلس ارائه کند. تاکنون این لایحه به مجلس ارائه نشده است.
 
این نماینده مجلس افزود: البته بخشی از اقدامات در رابطه با طرح ۲۴ ماده مجلس تقسیم کار شده و جهت بررسی به شورای عالی هماهنگی اقتصادی ارسال شده است که از جمله مباحث آن می‌توان به واگذاری طرح‌های عمرانی، موضوع نقدینگی و مباحث مربوط به بانک‌ها اشاره کرد.
نعمتی ادامه داد: قرار است این شورا درباره این موضوعات تصمیم گیری کند.

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: توقع داریم دولت در زمینه برون رفت از شرایط اقتصادی و مقابله با تحریم‌ها لایحه ارائه کند.
جزئیات طرح ۲۴ ماده‌ای حمایت از اقتصاد ملی/ «رفاه‌کارت» در آستانه تولد
پیش‌تر بهرو نعمتی در گفت‌وگو با خبرنگار میزان از نهایی شدن پیش‌نویس طرح ۲۴ ماده‌ای «حمایت از اقتصاد ملی در مقابل اقدامات خصمانه آمریکا» خبر داده بود.
وی افزود: ارز، تورم، هدایت نقدینگی به سمت تولید، مقابله با تحریم‌ها، واگذاری طرح‌های نیمه‌کاره به بخش خصوصی از جمله مواد پیش‌نویس این طرح است.
این نماینده مجلس ادامه داد: تاکید مجلس همواره بر این است که دولت در این زمینه لایحه خود را به مجلس ارائه کند. اما اگر دولت در زمینه مشکلات اقتصادی پیش رو لایحه خود را به مجلس ارائه نکرد، مجلس طرح ۲۴ ماده‌ای خود را در دستور قرار خواهد داد.

نعمتی تاکید کرد: حتی در این رابطه قرار است آقای لاریجانی با رئیس جمهور مذاکراتی داشته باشد تا دولت نهایتا درباره شرایط اقتصادی پیش رو لایحه‌ای را به مجلس تقدیم کند.

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه طرح ۲۴ ماده‌ای نمایندگان با نقطه نظرات دولت مطابقت دارد بیان داشت: در زمان بررسی و تهیه پیش‌نویس این طرح مسئولین دولتی در جلسات حاضر بودند و نظرات دولت را در جلسات منعکس می‌کردند.

نعمتی اضافه کرد: می‌کوشیم تا دولت در رابطه با شرایط اقتصادی کشور لایحه خود را به صحن علنی مجلس ارائه کند تا از این طریق دیگر ما با مشکل بار مالی در تهیه طرح ۲۴ ماده‌ای مجلس مواجه نشویم. البته بنده فکر می‌کنم اگر دولت لایحه خود را به مجلسی ارائه کند مواد آن کمتر از ۲۴ موادی است که مجلس در طرح خود گنجانده است.

نعمتی با اشاره به محورهای پیش‌نویس طرح ۲۴ ماده‌ای حمایت از اقتصاد ملی در مقابل اقدامات خصمانه آمریکا گفت: موضوعات ارزی، تورم، حرکت نقدینگی کشور به سمت تولید، مقابله با تحریم‌ها، واگذاری طرح‌های نیمه‌کاره به بخش خصوصی از جمله مواد پیش‌نویس طرح ۲۴ ماده‌ای نمایندگان قلمداد می‌شود.

وی تاکید کرد: همچنین در راستای این طرح موضوع رفاه‌کارت برای عدم آسیب‌پذیری اقشار نیازمند گنجانده شده است. البته این مسئله باید مقداری در مجلس پخته‌تر شود و در حال حاضر در حد یک نظریه است. با این وجود ما باید نظر دوستانمان را در وزارت کار هم جویا شویم.

نظر شما