شناسهٔ خبر: 148516 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

توضیحات لاریجانی درباره دو طرح مورد مناقشه در پارلمان

لاریجانی43 رئیس مجلس شورای اسلامی توضیحاتی در مورد دو طرح مورد مناقشه در صحن علنی مجلس توضیحاتی ارائه کرد.

به گزارش«نماینده»، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی امروز در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: لازم است توضیحاتی در مورد دو طرح مجلس که مورد مناقشه نمایندگان قرار گرفته است توضیحاتی ارائه دهم.

وی افزود: در بودجه سال ۹۶ ما منابعی به صورت اوراق مشارکت داشتیم که تا پایان تیرماه فرصت داشت.

رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: برای اینکه پیمانکاران بتوانند کارشان را تا شهریور ماه انجام دهند طرح دو فوریتی ارائه و تصویب شد.

لاریجانی همچنین تصریح کرد: در همین رابطه شورای نگهبان ایراد گرفت که این قانون باید یکساله باشد و با اصرار نمایندگان به مجمع رفت.

وی بر همین اساس اضافه کرد: در مجمع تشخیص مصلحت نظام هم دو، سه جلسه‌ای در همین راستا بحث شد و نهایتاً نظر مجلس در مورد پروژه‌های عمرانی که تا پایان شهریور باشد به تصویب رسید.

رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: نهایتاً آن طرح دو فوریتی با اصلاحات جزئی در مجمع تشخیص مصلحت نظام تصویب شد.

لاریجانی همچنین عنوان کرد: یک طرح دیگر هم مربوط به شوراها در کمیسیون شوراها و امور داخلی مطرح شد که مربوط به قانون شورا و مسئله‌ای که پیش آمده بود می‌شد که کمیسیون اصلاحاتی ارائه کرد.

وی‌ ادامه داد: شورای نگهبان نسبت به این طرح ایراداتی وارد کرد. این طرح ایراداتی داشت و بر اساس اصرار مجلس به مجمع رفت و نهایتاً دو سه جلسه هم روی این مسئله کار شد.

رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: نهایتاً پس از بررسی‌های انجام‌شده در مجمع تشخیص نظر مجلس تصویب شد، یعنی همان قانون سال ۷۵ مبنا قرار گرفت آن هم با دو تبصره و ماده اضافه که مشکل را حل کند.

لاریجانی در خاتمه گفت: این توضیحات را ارائه کردم که در جریان باشید این دو مورد اختلافی در مجمع به تصویب رسید.

نظر شما