شناسهٔ خبر: 148508 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

هفته‌نامه "۹ دی" در آستانه تعطیلی قرار گرفت

9دی مدیرمسئول هفته نامه ۹ دی اعلام کرد: سوگمندانه هفته نامه ۹دی که چهار بار توقیف غرض‌ورزانه دولت فعلی، نتوانسته بود آن را متوقف کند، اکنون به دلیل مشکلات مالی، در آستانه تعطیلی است.

به گزارش«نماینده»، حجت‌السلام حمید رسایی، مدیرمسئول هفته‌نامه "۹دی" با اعلام احتمال توقف انتشار این هفته‌نامه نوشت:

«هفته نامه ۹دی از سال ۸۹ که پا به عرصه مطبوعات کشور گذاشت تا به امروز، همواره کوشیده تا همچون یوم الله ۹دی، در راستای جهت‌گیری و مطالبات رهبر معظم انقلاب، با صراحت و شجاعت و بدون لکنت قلم، از حقوق مردم و آرمان های انقلاب اسلامی دفاع کند. مهمترین شرط تحقق این ویژگی، استقلال این رسانه مکتوب از جریانات سیاسی، گروه ها، احزاب، نهادها و سازمان های مختلف بود که به لطف الهی تا امروز به آن پایبند بوده ایم.

برای این استقلال البته هزینه هم پرداخته‌ایم؛ به طوری که علاوه بر شکایت‌های متعدد چهره‌های سیاسی غیرانقلابی و مسئولان دولتی از مدیر مسئول و نویسندگان ۹دی، این هفته‌نامه یک بار در دولت آقای احمدی‌نژاد و چهار بار در دولت آقای روحانی به دلیل انتقاد از سیاست های مسئولان وقت، توقیف و البته هر بار پس از تبرئه در دادگاه، مجددا منتشر شده است.

اصرار بر استقلال در ۹دی، سبب شده تا این رسانه از سوی هیچ حزب، گروه، جریان، نهاد و سازمانی مورد حمایت مالی قرار نگیرد و در دولت فعلی نیز به دلیل انتقادات صریح از سیاست‌های داخلی و خارجی آن، همواره مورد بغض نهادهایی واقع شود که وظیفه ذاتی آنها حمایت از رسانه‌های خصوصی است؛ اما اکنون، متأسفانه هزینه‌های سنگین انتشار رسانه مکتوب به‌ویژه از ابتدای سال ۹۷ و افزایش شدید قیمت کاغذ، ادامه فعالیت برای این رسانه را طاقت‌فرسا کرده است.

تمام تلاش ما در طول چند سال عمر مطبوعاتی‌مان، این بوده تا با زنده نگه داشتن نام یوم الله ۹دی، ضمن پیگیری مطالبات مردمی و انقلابی، خاری در چشم جریان واداده داخلی، غیرانقلابی‌های درون نظام و فتنه‌گران کودتای سال ۸۸ باشیم، اما ادامه مسیر به دلیل هزینه های سنگین، راه را برای ما غیرممکن کرده است.

سوگمندانه هفته نامه ۹دی که چهار بار توقیف غرض‌ورزانه دولت فعلی، نتوانسته بود آن را متوقف کند، اکنون به دلیل مشکلات مالی، در آستانه تعطیلی است؛ ما نمی‌خواهیم وابسته به هیچ حزب و گروه و نهاد و جریانی باشم و تنها امیدمان برای ادامه فعالیت، به حمایت‌های مردمی است تا نام ۹دی همچنان همچون خاری در چشم فتنه‌گران، سازشکاران، ساکتین فتنه، واداده‌های داخلی و مفسدان اقتصادی باقی بماند.»

نظر شما