شناسهٔ خبر: 148473 - سرویس جامعه
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

آغاز طراحی نقشه ساخت پلاسکو

موسوی بیوکی نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس، از آغاز طراحی نقشه ساخت پلاسکو خبر داد و گفت: شهرداری و بنیاد مستضعفان وعده اجرای این پروژه و تکمیل آن بدون تاخیر را داده اند.

به گزارش «نماینده» سیدابوالفضل موسوی بیوکی، با اشاره به وضعیت ساخت مجدد پلاسکو، گفت: در نشستی که در کمیسیون عمران مجلس برای این مهم برگزار شد استانداری تهران از سوی دولت مسئول پیگیری این پروژه شده است.

نماینده مردم یزد و صدوق در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه مقاوم سازی ساختمان مجاور پلاسکو مورد تایید مسئولان واقع شده است، افزود: در خصوص پلاسکو نیز ایجاد ساختمانی مشابه ساختمان قبلی با ۱۵ طبقه مورد توافق واقع شده است.

بنیاد مستضعفان ساخت پلاسکو را  طی ۲۰ ماه متعهد شده است

وی با تاکید بر اینکه بنیاد مستضعفان ساخت این ساختمان را  طی ۲۰ ماه متعهد شده است، تصریح کرد: از عید فطر سال جاری عملیات ساخت این سازه البته در مرحله تهیه نقشه آن آغاز شده است.

این نماینده مردم در مجلس دهم، با بیان اینکه تهیه و تدوین نقشه ساختمان پلاسکو حدود ۶ ماه به طول می انجامد، افزود: با این اوصاف تکمیل ساخت این پروژه بیش از ۲۰ ماه زمان نیاز دارد.

موقعیت مکانی پلاسکو تردد ماشین آلات حامل مصالح را سخت کرده است

موسوی بیوکی با تاکید بر اینکه طبق توافق های صورت گرفته ساختمان جدید پلاسکو در سبک و سیاق ساختمان قبلی بنا خواهد شد، تصریح کرد: علت طولانی شدن احتمالی زمان ساخت پلاسکو موقعیت مکانی این پروژه و سخت بودن تردد ماشین های حامل مصالح ساختمانی است.

وی ادامه داد: با توجه به وعده بنیاد مستضعفان مبنی بر تعجیل در ساخت این ساختمان و همچنین تعهد شهرداری در خصوص همکاری با بنیاد این پروژه بدون تاخیر و در حداقل زمان به بهره برداری خواهد رسید.

نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: یکی از اعضای کمیسیون عمران مجلس به عنوان مامور رسیدگی به این پروژه و گزارش دهی به مجلس انتخاب خواهد شد.

نظر شما