شناسهٔ خبر: 148472 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا

استیضاح وزیر علوم سه شنبه در کمیسیون آموزش بررسی می شود

غلامی تقاضای استیضاح وزیر علوم، تحقیقات و فناوری سه شنبه این هفته در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی بررسی می شود.

به گزارش «نماینده»  بر اساس دستور هفتگی کمیسیون های تخصصی مجلس، تقاضای استیضاح منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری عصر سه شنبه با حضور استیضاح کنندگان در کمیسیون آموزش و تحقیقات رسیدگی می شود.
علی اصغر یوسف نژاد عضو هیات رییسه مجلس پیش از این اعلام کرد: استیضاح وزیر علوم، تحقیقات و فناوری تقدیم هیأت رییسه شده و برای رسیدگی به کمیسیون آموزش و تحقیقات ارجاع شده است.
نماینده مردم ساری در مجلس همچنین اظهار داشت: تعداد امضاهای اولیه در این استیضاح بیش از ۲۰ امضا است.
همچنین براساس دستور هفتگی کمیسیون های تخصصی مجلس، قرار است رییس سازمان سنجش در مورد نحوه برگزاری کنکور سال ۹۷ در جلسه روز یکشنبه کمیسیون آموزش و تحقیقات به نمایندگان گزارش دهد.

**طرح تشکیل وزارت مدیریت بحران در کمیسیون اجتماعی بررسی می شود
اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس در جلسه روز یکشنبه طرح ادغام سازمان اورژانس، مدیریت بحران و هلال احمر و تشکیل وزارت مدیریت بحران را مورد بحث و بررسی قرار می دهند.
اعضای این کمیسیون همچنین در روز سه شنبه موضوع نیازهای تقنینی درخصوص آسیب های اجتماعی را با حضور علی لاریجانی رییس مجلس و عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور بررسی می کنند.

**تحقیق و تفحص از عملکرد بانک مرکزی در کمیسیون اقتصادی بررسی می شود
اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس نیز در جلسه روز یکشنبه تقاضای تحقیق و تفحص تعدادی از نمایندگان از بانک مرکزی در پنج سال اخیر را رسیدگی می کنند.
همچنین لایحه مالیات بر ارزش افزوده یکشنبه این هفته با حضور رییس مجلس در کمیسیون اقتصادی بررسی می شود.
طرح سوال تعدادی از نمایندگان از رییس جمهوری درباره موضوعات اقتصادی در جلسه روز سه شنبه این هفته کمیسیون اقتصادی مجلس مورد بحث و بررسی قرار می گیرد.

**وزیر نفت گزارشی از آخرین تحولات نفتی به اعضای کمیسیون امنیت ملی مجلس می دهد
آخرین تحولات نفتی روز یکشنبه این هفته با حضور بیژن زنگنه وزیر نفت و معاونانش در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی بررسی می شود.
همچنین طرح اصلاح قانون خدمت وظیفه عمومی و طرح دائمی شدن قانون استخدامی ناجا در روز سه شنبه در این کمیسیون بررسی می شود.

**طرح تشدید مجازات اسیدپاشی در کمیسیون قضایی مجلس بررسی می شود
اعضای کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس در جلسه روز سه شنبه طرح تشدید مجازات اسیدپاشی و حمایت از بزه دیدگان ناشی از آن را رسیدگی می کنند.
طرح اصلاح موادی از قانون آیین دادرسی کیفری و طرح تشدید مجازات جرائم خشن ارتکابی علیه بزه دیدگان خاص نیز قرار است در جلسه روز سه شنبه این کمیسیون بررسی شود.

نظر شما