شناسهٔ خبر: 148461 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

اصلاح ساختار معاونت نظارت مجلس برای پاسخگو کردن وزرا + جزئیات

نایب رئیس کمیسیون تدوین آئین نامه داخلی مجلس از ایجاد دبیرخانه‌ای در معاونت نظارت مجلس به منظور تقویت بعد نظارتی پارلمان خبر داد.

به گزارش«نماینده»، عباس پاپی‌زاده نایب رئیس کمیسیون تدوین آئین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بررسی و ارزیابی اولویت‌های مجلس درباره افزایش اقتدار و انضباط مجلس در دستور کار این کمیسیون قرار دارد، اظهار داشت: طی جلساتی اعضای کمیسیون، پیشنهادات معاونت نظارت قوه مقننه و همچنین اعضای کمیسیون در این باره را  با حضور  نمایندگانی از شورای نگهبان و کارشناسان مرکز پژوهش‌های پارلمان بررسی کردند تا در نهایت خروجی ابزارهای نظارتی مجلس منجر به اتخاذ تصمیم شود.

وی با بیان اینکه تحقیق و تفحص، استیضاح و همچنین سوال از جمله ابزارهای نظارتی قوه مقننه است، افزود: یکی دیگر از ابزارهای نظارتی پارلمان تذکرات کتبی و شفاهی است که نمایندگان در صحن علنی پارلمان برای رفع مشکلات ملی و حوزه‌های انتخابیه به وزرای مربوطه می‌دهند.

نایب رئیس کمیسیون تدوین آئین‌نامه داخلی مجلس با بیان اینکه متاسفانه تا کنون برخی از وزرا به تذکرات توجه نکرده و پاسخگو نبوده‌اند، تصریح کرد: لذا قرار است تا آئین‌نامه داخلی مجلس به نحوی اصلاح شود که مسئولان وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های اجرایی نسبت به تذکراتی که در رابطه با مشکلات کشور مطرح می شود خود را پاسخگوتر بدانند و ملزم به پیگیری و رفع مشکلات باشند.

پاپی‌زاده تصریح کرد: در همین راستا قرار است تا در معاونت نظارت قوه مقننه دبیرخانه‌ای ایجاد شود که به جزء شخص نماینده که طراح تذکر است، این دبیرخانه با پشتوانه هیئت‌رئیسه و معاونت نظارت پارلمان پیگیر آن تذکر باشد تا به نتیجه برسد و با وزرایی که پاسخگو نیستند، با استفاده از سایر ابزارهای نظارتی در جهت پاسخگوتر کردنشان، گام برداشت.

برچسب‌ها:

نظر شما