شناسهٔ خبر: 148457 - سرویس پارلمان شهری
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

عضو شورای شهر تهران: همه باید مقابل رویکرد روحانی بایستیم

سالاری رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه آقای روحانی از طرح مسکن امید صحبت کرده‌اند که به‌معنای طرح مسکن مهر داخل شهر است، گفت: همه ما کارشناسان و شهرسازان باید در مقابل این رویکرد آقای رییس‌جمهور بایستیم.

به گزارش«نماینده»، محمد سالاری، رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر تهران در نشست توسعه محله‌محور بافت‌های فرسوده شهری،گفت: وقتی می‌گوییم ۴۰ درصد بافت‌های فرسوده نوسازی شده است، منظور صرفاً کالبد آنهاست.

وی همچنین از عدم مدیریت یکپارچه شهری انتقاد کرد و همچنین بر مغایرت سندهای بالادستی با توسعه محله‌محور تأکید کرد.

وی در انتهای نشست به جلسه‌ای که دو روز گذشته در مورد نوسازی با حضور رییس جمهور برگزار شده بود اشاره کرد و گفت: آقای روحانی از طرح مسکن امید صحبت کرده‌اند که به‌معنای طرح مسکن مهر داخل شهر است.

وی بیان کرد: من اعلام می‌کنم که همه ما کارشناسان و شهرسازان باید در مقابل این رویکرد آقای رییس جمهور بایستیم که از گستردگی بیش از حد بافت‌های فرسوده می‌خواهند برای رونق ساخت‌وساز استفاده کنند.

به‌گفته وی مدلی که دولت قصد پیاده‌سازی‌اش را دارد، از ترکیه کپی‌برداری شده و بافت‌های فرسوده را به مناطق انبوه‌سازی بدل می‌کند. سالاری در نهایت ابراز امیدواری کرد کارشناسان بتوانند رییس جمهور را قانع کنند این مدل را پیاده‌سازی نکند.

نظر شما