شناسهٔ خبر: 148453 - سرویس اقتصاد
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

تکلیف دو ماده حساس برنامه ششم چه شد؟

حاجی بابایی رئیس فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس با تاکید بر اینکه باید «مبارزه با فساد» در صدر برنامه‌های دولت قرار بگیرد، خواستار اجرای دو ماده حساس قانون برنامه ششم برای مبارزه با فساد شد.

به گزارش«نماینده»، حمیدرضا حاجی‌بابایی با اشاره به توصیه های اخیر رهبر معظم انقلاب به اعضای هیات دولت در دیدار هفته جاری اظهار داشت: در حال حاضر در موقعیتی قرار داریم که نباید اقتصاد و برنامه های داخلی کشور به مذاکره با اروپایی ها گره زده شود؛ البته اشکالی ندارد که این گفتگوها صورت بگیرد، اما نباید فضای داخلی کشور را معطل نتیجه این مذاکرات نگه داریم.

وی تاکید کرد: مهمترین نیاز در حال حاضر این است که دولت خودش را قوی، با انگیزه و بانشاط نشان دهد و خروجی رفتارش هم اینگونه باشد، چرا که دولت میدان‌دار مدیریت اقتصادی کشور است و اگر کوچکترین تعلل و کم‌ارادگی از خود نشان دهد، شکست آن قطعی است.

حاجی بابایی ادامه داد: از سوی دیگر، همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند، صدا و سیما و دستگاه های تبلیغی هم موظفند که اقتدار و اراده دولت را به طور دقیق به تصویر بکشند و رابطه بین مردم و دولت را تقویت کنند و البته وظیفه دولت است که برای فراهم شدن زمینه این مساله، رابطه اش با مردم را تقویت کند.

نقشه راه «اقتصاد با ثبات» باید بخش خصوصی را تقویت کند، نه خصولتی

نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر اینکه دولت باید جدیت در پیگیری کارها را همزمان با دیپلماسی قوی در دستور کار قرار دهد، افزود: این حرکات باید بر اساس یک نقشه راه برای اقتصاد باثبات باشد تا مردم نیز مسیر حرکت دولت را بدانند و تکلیف شان معلوم شود.

حاجی بابایی با اشاره به ویژگی‌های این نقشه راه خاطرنشان کرد: در این نقشه راه باید جایگاه بخش خصوصی واقعی و نه بخش‌های خصولتی و رانتی، تقویت شود و با فساد نیز برخورد قاطع شود و دولت نیز باید برخورد با فساد را در صدر اقدامات و برنامه‌هایش قرار دهد.

وی در همین رابطه تاکید کرد: دولت باید اشراف کاملی بر روند مبادلات مالی داشته باشد و به مردم این اشراف را نشان دهد، چرا که اگر مردم احساس کنند که کارها رها شده، این خسارت بزرگی برای دولت و نظام خواهد بود.

تکلیف مواد ۹ و ۲۹ قانون برنامه ششم در حوزه "شفافیت" چه شد؟

حاجی بابایی با تاکید بر ضرورت شفاف‌سازی در کارها تصریح کرد: به عنوان مثال باید از دولت بپرسیم که چرا طبق ماده ۲۹ قانون برنامه ششم «سامانه شفافیت حقوق و مزایای مدیران و مقامات» را راه‌اندازی نمی کند و یا تکلیف ماده ۹ این قانون در خصوص ایجاد «سامانه تدارکات الکترونیکی برای ثبت معاملات بزرگ و متوسط» چه شد؟ این مواد، حساس‌ترین و مهمترین مواد این قانون بوده‌اند.

ایکاش مسئولان خودشان رانندگی می‌کردند و بین مردم رفت و آمد داشتند

نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دولت و همه مسئولان باید شفاف و صادقانه و در بین مردم با آنها حرف بزنند، تصریح کرد: من یک آرزو دارم که جز در موارد خاص، تمام مسئولان خودشان رانندگی کنند و بین مردم رفت و آمد داشته باشند، چرا که امروز بزرگترین مشکل این کشور فاصله مردم و مسئولان است.

حاجی بابایی در پاسخ به این سوال که آیا در حال حاضر اراده کافی برای پیگیری ساماندهی اقتصاد مستقل از مذاکرات سیاسی دیده می شود یا خیر، گفت: حداقل این است که مردم چنین برداشتی ندارند و این نشان دهنده ضعف در روند پیگیری کارهاست.

وی به تعطیلی دو هفته ای مجلس اشاره کرد و اظهار داشت: مجلس در راس امور است و در چنین مقاطعی هر روز باید حضور معنادار و پیگیرانه داشته باشد و در سختی‌ها کنار مردم باشد.

نظر شما