شناسهٔ خبر: 148449 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: انتخاب

سلحشوری: پای هیچ استیضاحی را امضا نمی‌کنم

سلحشوری عضو فراکسیون امید با بیان اینکه گاهی فکر می کنم دیگر پای هیچ استیضاحی را امضا نکنم، گفت: متاسفانه استیضاح هم برای مجلسی‌ها یک وسیله‌ای شده. عده‌ای امتیاز می‌گیرند و استیضاح تمام می‌شود.

به گزارش«نماینده»، پروانه سلحشوری، عضو کمیسیون فرهنگی مجلس می گوید: گاهی فکر می کنم دیگر پای هیچ استیضاحی را امضا نکنم. متاسفانه استیضاح هم برای مجلسی‌ها یک وسیله‌ای شده. عده‌ای امتیاز می‌گیرند و استیضاح تمام می‌شود. ما مجلسی‌ها از ابزاری که در دست داریم، درست استفاده نکردیم.
پروانه سلحشوری درباره پخش مستند «بیراهه» پیرامون مائده هژبری در صداوسیما با بیان اینکه «این گونه اعترافات همیشه وجود داشته» گفت: چگونه است که براحتی یک دختربچه را می‌گیریم و بازخواست می‌کنیم و برای دانشجویانی که شور جوانی دارند و حرفی می‌زنند، حبس‌های ۷، ۸ ساله می‌بندیم، اما می‌گویند متهم ثامن الحجج گریخت؟

او ادامه داد: زمانی گفتم فساد در کشور سیستماتیک شده عده‌ای گفتند فساد سیستمی است نه سیستماتیک. دلیل من برای اینکه می‌گویم فساد سیستماتیک شده این است که اگر نهادهای متفاوت با یک متهم همکاری نکنند، او نمی‌تواند بگریزد. نه تنها این فرد، بلکه خاوری هم همین طور بود. مگر ما با اینترپل رابطه نداریم؟ نباید این متهمان را دستگیر کنند؟ الان عکس خاوری را نشان می‌دهند در حال گوشت خریدن در کانادا، بعد ۳ هزار میلیارد این مملکت به باد می‌رود.

نماینده تهران در مجلس با بیان اینکه مبارزه با فساد بسیار فراتر از آن دستوری است که رییس جمهور داده، گفت: خود فساد سیستم‌ها را نابود می‌کند. آقای توکلی هم چندی پیش چنین اشاره‌ای داشتند یعنی اگر باید با فساد مبارزه جدی کنیم وگرنه سیستم از درون نابود می‌شود.

رییس فراکسیون زنان مجلس با بیان اینکه حساسیت اجتماعی برای موضوع فساد باید بالا برود، گفت: وقتی آقای ذوالنور می‌گوید یک نماینده مجلس دهم ۴۰ میلیارد وام گرفته، نباید بگوید «یک نماینده»، ما باید بدانیم این نماینده چه کسی بوده. یا وقتی آقای دکتر صادقی می‌گوید یک نماینده از شهرداری امنتیاز هولوگرام گرفته، باید این نماینده را مردم بشناسند. اگر ما بتوانیم درمورد اتفاقات اینچنینی شفاف سازی کنیم، فردا، منِ نماینده به خود اجازه نمی‌دهم چنین کاری کنم.

سلحشوری درخصوص ماجرای ثبت سفارش غیرقانونی ۶۵۰۰ خودرو نیز با بیان اینکه «گفته شده است برای وارد کردن این همه خودرو، ۲۷ روز وقت لازم است» گفت: وقتی زمان احمدی نژاد بود، نقد می‌کردیم که فساد وجود دارد. اما برای ریاست جمهوری آقای روحانی، همه ما مایه گذاشتیم. خدا می‌داند که از روی مردم شرمنده ایم. خدا می‌داند که من از روی مردم خجالت می‌کشم. این همه به استان‌ها رفتیم و وعده دادیم که دوره دوم دولت آقای روحانی نیز مانند دوره اول خوب خواهد شد؛ اما به محض اینکه ۴ سال دوم آقای روحانی آغاز شد، ببینید چه شده؛ فاجعه‌ای در حال رخ دادن است. همه را هم نمی‌شود به گردنِ بیرون انداخت. ارز و سکه از کجا توزیع می‌شود؟ این رانت ۴۲۰۰ تومانی را چرا ایجاد کردند؟ من کارشناس اقتصادی نیستم، اما می‌دانم که این یک رانت برای گروه‌های خاص بود. یعنی مسئولین دولتی نمی‌دانند که وظیفه صداوسیما واردات خوراک دام نیست؟ ضمن اینکه فقط بخشی از ارزهای دولتی تخصیص یافته، رسانه ای شده است و همه آنها رسانه ای نشده است.

او با بیان اینکه مبارزه با فساد عزم جدی می‌خواهد، درباره اقدامات مجلس در این زمینه گفت: گفت: فکر می‌کنم ۶ ماه یا بیشتر است که یک طرح سوال از وزیر صنعت داشتیم با حدود ۲۷ امضا، که در آن درباره بحث خودروها ۷، ۸ سوال مطرح کرده بودیم، اما هنوز نوبت به بررسی آن نرسیده است. از طرفی، مجلس دو نامه به رییس جمهور داد که نامه اول ۱۸۷ امضا داشت و از آقای روحانی خواستند که تیم اقتصادی خود را جابجا کند.

سلحشوری درباره چرایی به نتیجه نرسیدن طرح های استیضاح از جمله برای وزرای صنعت و کار گفت: گاهی فکر می کنم دیگر پای هیچ استیضاحی را امضا نکنم. متاسفانه استیضاح هم برای مجلسی‌ها یک وسیله‌ای شده. عده‌ای امتیاز می‌گیرند و استیضاح تمام می‌شود. ما مجلسی‌ها از ابزاری که در دست داریم، درست استفاده نکردیم.

برچسب‌ها:

نظر شما