شناسهٔ خبر: 148444 - سرویس جامعه
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

جمالی سوفی:پزشکان سرشناس تمایلی به بیمه شدن ویزیت ندارند

جمالی سوسفی عضو کمیسیون بهداشت ودرمان مجلس با بیان اینکه بیماراورژانسی برای ویزیت نیازی به دفترچه ندارد،گفت: دردسرهای دیر کرد بهای ویزیت مانع تعامل برخی از پزشکان سرشناس بابیمه است.

به گزارش «نماینده»، درباره چگونگی تعیین نرخ ویزیت در مطب‌های پزشکی در  کشور،گفت: تصمیم گیری برای تعیین نرخ ویزیت برای مطب‌های پزشکان در مسئولیت یک مرجع نیست و این در حالی است که تعیین نرخ ویزیت پزشکان باید به حدی باشد که بحث مشکلات بعدی احتمالی از قبیل تخلفات  را شاهد نباشیم.

نماینده مردم رودباردر مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: برخی از پزشکان  بابیمه قراردادی را منعقد می‌کنند اما امکان دارد برخی دیگر از پزشکان با بیمه‌ها همکاری نکنند اما تمام بیمارستان‌های دولتی آمادگی دارند با دفترچه تامین اجتماعی با کمترین هزینه بیماران راپذیرش کنند اما باید سرعت پذیرش بیماران برای درمان افزایش پیدا کند.

 جمالی سوسفی افزود: در موارد اورژانس بیمارستان‌ها بدون اینکه بیمار دفترچه داشته باشد یا خیر، موظف هستند خدمات اورژانسی را به بیماران ارائه دهند و از همین روهیچ بیمارستانی اجازه ندارد، بیمار اورژانسی را نپذیرد.

 وی ادامه داد: عدم پرداخت هزینه های بیمه از منظر ویزیت به پزشکان موجب می شود که پزشکان انگیزه‌ای  برای ورود به چرخه بیمه  را نداشته باشند و این در حالی است که  برنامه‌ای در کارنیست که پزشکان را مجاب کنیم که می بایست بهای ویزیت را بیمه کنند و اگر بنا است این اتفاق عملیاتی شود می بایست مجلس و دولت تمهیداتی را در این راستا اتخاذ کنند.

 نماینده مردم رودبار درمجلس افزود: مبلغ ویزیت در بیمارستان دولتی مشکلی را برای افراد از نظر اقتصادی ایجاد نمی‌کند بنابراین اگر حتی بیماری توان اقتصادی برای  پرداخت فرانشیز را هم نداشته باشد، می‌توان با تدابیری از پرداخت  ویزیت معاف کرد واین درحالی است که بطور معمول پزشکان سرشناس که مشتریان  بسیاری دارند، تمایلی به بیمه شدن ویزیت ندارند زیرا نمی خواهند دردسر های دیر کرد پرداخت بیمه را  تجربه کنند.

  عضو کمیسیون بهداشت ودرمان مجلس یادآورشد: نرخ ویزیت پزشکان را یک شورا تعیین می‌کند  زیرا تنها  یک مرجع  تعیین  کننده نرخ ویزیت پزشکان نیست.

نظر شما