شناسهٔ خبر: 148443 - سرویس اقتصاد
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

یوسفیان ملا:پیش فروش سکه نمی تواند حباب را برطرف کند

یوسفیان ملا عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس می گوید پیش فروش سکه تا زمانی که قدرت خرید وجود دارد تاثیری بر کاهش قیمت ها نخواهد داشت.

به گزارش «نماینده»، عزت اله یوسفیان ملا با اشاره به بی تاثیری تحویل سکه های پیش فروش بر کاهش قیمت سکه، اظهار داشت: تعداد سکه های پیس فروش تاثیر بسزایی در کاهش قیمت در بازار دارد به نظر می رسد که تعداد سکه های تحویلی به میزانی نبود که در بازار و کاهش قیمت تاثیر نداشته است.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه ومحاسبات مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: وقتی 50 نفر 380 هزار سکه خریداری می کنند، تزریق سکه به بازار تاثیری بر کاهش قیمت ها ندارد با این حال دولت متعهد به تحویل سکه های پیش فروش بوده است.

نماینده مردم آمل در مجلس دهم شورای اسلامی با بیان اینکه در پیش فروش اخیر سکه گزارشی از خریداران درشت ارائه نشد، بیان داشت: دریافت مالیات از خریداران سکه برای افرادی است که بالای پند هزار سکه خریداری می کنند، از افرادی که 5 یا 10 عدد سکه می خرند مالیات دریافت نمی شود بر روی هر سکه مالیات بر ارزش افزوده محاسبه شده و در فرم ها این رقم اعلام می شود.

وی خصوص ترکیدن حباب سکه گفت: حباب سکه با تزریق و پیش فروش سکه از بین نمی رود، نقدینگی به قدری در بازار افزایش یافته است که هر میزان سکه ارائه شود مانند یخ زود می شود برای مدیریت بازار باید قدرت خرید را پایین آورد.

یوسفیان ملا ، با تاکید براینکه با کاهش قدرت خرید می توان قیمت سکه و ارز را کنترل کرد، اظهار داشت: سال های گذشته بازار به این اندازه ملتهب نبود از زمانی که سود سپرده بانکی کاهش پیدا کرد، مردم سرمایه های خود را از بانک ها خارج کردند و به بازارها آورند.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه ومحاسبات مجلس شورای اسلامی گفت: ورود سرمایه ها به بازار بلای جان شد و اگر 10 برابر سکه ترزیق شود و 50 برابر ارز در بازار توزیع شود هیچ اتفاقی نمی افتد و بازار مدیریت نمی شود.

نظر شما