شناسهٔ خبر: 148435 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

سعیدی:٥٧ شرکت‌ حمل و نقل کالا در اثر تخلفات گسترده تعطیل شدند

زهرا سعیدی/2 سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس گفت:‌ طی ٤٥ روز گذشته با ٥٧ شرکت‌ متخلف در حوزه حمل و نقل کالا برخورد شده است که نهایتا این شرکت‌ها تعطیل شدند.

به گزارش «نماینده»، زهراسعیدی مبارکه نماینده مردم مبارکه و سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، در تشریح نشست مشترک کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس و چند کمیسیون دیگر برای بررسی مشکلات و اعتراضات رانندگان و کامیونداران،‌ اظهار داشت: سلسسله جلسات رسیدگی به مشکلات کامیونداران و رانندگان با تصمیماتی به منظور رفع مشکلات و تحقق مطالبات به حق این قشر مدتی است برگزار می‌شود.

وی افزود: این جلسات در وزارت راه و شهرسازی، کمسیون‌های اجتماعی، اقتصادی و عمران مجلس شورای اسلامی در پی احقاق حق رانندگان و کامیونداران با حضور متولیان امر و خصوصا نمایندگان این صنف برگزار شده است و همچنان نیز ادامه دارد.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در ادامه تصریح کرد:‌ با برگزاری جلسات مستمر تصمیمات مهمی اتخاذ شده است که از جمله آن می‌توان به این این مسئله اشاره کرد که وزارت راه و شهرسازی موظف شد تا بصورت جدی ابزارهای نظارتی را به منظور رسیدگی به مطالبات و اعتراضات رانندگان و شرکت های حمل و نقل فراهم کند.

وی افزایش دستمزد برون شهری از ١.٣به ١.٥ درصد همچنین افزایش دستمزد درون شهری از ١.١به ١.٣ درصد و همچنین کاهش ضریب پیمانکاری حمل و نقل مواد نفتی ، بار و مسافر از ٧.٧ درصد به ٤.٣ درصد را از جمله تصمیمات اخذ شده در این نشست عنوان کرد.

سعیدی تمهیدات برای انتقال سوابق رانندگان و ساماندهی این قشر را هم تشریح کرد و گفت:‌ از جمله این تمهیدات، امکان تقسیط بدهی رانندگان،‌ پرداخت غرامت دستمزد ایّام بیکاری، تداوم بیمه یارانه ای رانندگان با وجود مشکلات عدیده بودجه ای،‌ إجرائی شدن تبصره ماده ٨٢ قانون برنامه ششم که بازنشستگی تا ٢٥ سال سابقه و ٥٥ سال سن است.

نماینده مردم مبارکه در مجلس شورای اسلامی بر همین اساس اضافه کرد:‌ معافیت های مالیاتی حمل کالا مربوط به قشر رانندگان در لایحه ارزش افزوده کمیسیون اقتصادی از دیگر مواردی بود که مورد پیگیری قرار گرفت.

وی در ادامه خاطرنشان کرد:‌ گفتنی است پیش از برگزاری سلسله جلساتی که منجر به تصمیم‌گیری های مهم برای قشر رانندگان و کامیونداران شد،‌ به همراه نماینده صنف کامیونداران استان اصفهان در جلسه جداگانه با حضور معاون راهداری حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی شرکت داشتیم و مطالبات و اعتراضات این قشر بصورت جدی مطرح شده بود.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه پیگیری مطالبات قشر زحمتکش رانندگان و کامیونداران همچنان ادامه دارد،‌ اظهار داشت:‌ نشست مشترک کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با نماینده کامیون داران و با حضور وزیر تعاون ،کار و رفاه اجتماعی ،رییس سازمان راهداری وحمل و نقل جاده ای کشور وسایر متولیان اجرابی نیز در همین راستا برگزار شد.

وی افزود: در پنج ماه گذشته،‌ برخورد با متخلفین و شرکت‌هایی که قوانین را رعایت نمی‌کردند فقط دو مورد بوده که برخورد شده بود و شرکت‌ها تعطیل شدند،‌ اما در ٤٥ روز گذشته ٥٧ مورد وجود داشته که این بیانگر این است که اتفاقات خوبی در حال رخ دادن است و نظام، نظام شفافیت و خوبی شده است.

سعیدی بر همین اساس اضافه کرد:‌ اقداماتی تاکنون در این راستا انجام شده اما باید بدانیم این مشکلات دو سه به وجود نیامده نبوده که ظرف این مدت کوتاه حل شود و البته سازمان حمل و نقل دقت و اهتمامش را برا اجرای قوانین بیشتر کرده است.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلی در خاتمه گفت: یک موارد هم که نیازمند هماهنگی بین سازمانی و وزارتخانه‌ها است تلاش‌ها برای این مهم هم در حال انجام است.

نظر شما