شناسهٔ خبر: 148420 - سرویس جامعه
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

شهریاری:اختصاص تنها ۱۰۰۰میلیارد تومان اوراق به بیمه سلامت ایرانیان

شهریاری رئیس کمیسیون بهداشت ودرمان مجلس با بیان اینکه بارهزینه‌های خدمات سرپایی به دوش بیمار است، گفت: تنها ۱۰۰۰میلیارد تومان از ۴ هزار و ۷۵۰ میلیارد تومان اوراق به بیمه سلامت ایرانیان اختصاص یافته است.

به گزارش «نماینده»،حسینعلی شهریاری درباره وضعیت خدمات درمانی سرپایی در مطب‌ها و بیمارستان  دولتی،گفت: بعد عهدی بیمه‌ها در پرداخت قراردادهای پزشکی با پزشکان در بخش خصوصی، انگیزه بخش خصوصی را برای تعامل با بیمه‌ها را کاهش داده و این  امر موجب می‌شود که بسیاری از بار هزینه‌های خدمات سرپایی در بخش خصوصی بر عهده بیمار قرار بگیرد.

نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه یکی از دلایل اساسی اجرای طرح تحول سلامت کاهش پرداخت هزینه درمانی از جیب مردم در حوزه سلامت است، تصریح کرد: هزینه‌های بالای خدمات سرپایی در بخش خصوصی یکی از عواملی است که بیماران را وادار می‌کنند که از جیبشان هزینه‌های درمانی را پرداخت کنند.

بیمارستان های دولتی بطور معمول خدمات سرپایی را ارائه نمی‌دهند

وی ادامه داد: بیمارستان‌های دولتی بطور معمول خدمات سرپایی را ارائه نمی دهند بنابراین بیماران مجبور هستند برای مدوا به بخش خصوصی مراجعه کنند و با توجه به اینکه هزینه‌های درمان در بخش خصوصی برای خدمات سرپایی بالا است، عملیات پرداخت هزینه‌های خدمات سرپایی از جیب مردم با افزایش روبرو شده است.

شهریاری افزود: یکی از مشکلات که هم اکنون بیمه های درمانی برای پوشش هزینه های درمانی بیماران با آن روبرو هستند، عدم اختصاص منابع مالی که می بایست  توسط دولت  برای بیمه ها در نظر گرفته شود.

وی در  پاسخ به سوالی  مبنی براینکه چرا ویزیت پزشکان در بخش خصوصی  کمتر تحت  پوشش‌های حمایتی از جنس بیمه  قرار می‌گیرد افزود: عدم پرداخت به موقع هزینه های ویزیت توسط بیمه‌ها به پزشکان در بخش خصوصی انگیزه پزشکان برای قرارداد با بیمه را کاهش داده است بنابراین به ناچار بیماران مجبورند سهم بالای  از  ویزیت را از جیبشان پرداخت کنند.

رئیس کمیسیون بهداشت ودرمان مجلس، با بیان اینکه بارهزینه‌های خدمات سرپایی درمانی به دوش بیمار است، یادآور شد: تنها 1000 میلیارد تومان از 4750 میلیارد تومان اوراق  به بیمه سلامت ایرانیان اختصاص یافته است.

نظر شما