شناسهٔ خبر: 148414 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

پژمانفر:بیش از ۷۰ درصد مشکلات کشور ناشی از سوءمدیریت در حوزه داخلی است

پژمانفر// سخنگوی فراکسیون روحانیت مجلس با بیان اینکه بیش از ۷۰ درصد مشکلات کشور ناشی از سوءمدیریت در حوزه داخلی است، گفت: امروز مسئولان دولتی دچار یک نوع خودباختگی در مقابل تحریم‌های اعمال شده علیه کشورمان شده‌اند.

به گزارش «نماینده»، حجت‌الاسلام نصرالله پژمانفر نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به مشکلات اقتصادی امروز کشور گفت: نهایتاً حدود 20 تا 25 درصد از مشکلات اقتصادی کشور بر اثر تحریم ایجاد شده که آن هم در صورتی که یک برنامه مشخص و اراده جدی برای مقابله با آن وجود داشته باشد می‌توان به راحتی از این 25 درصد هم عبور کنیم و آن را دور بزنیم و این 25 درصد چالشی برای کشور ایجاد نکند.

وی افزود: اعتقاد من این است که بیش از 70 درصد مشکلات امروز کشور ما به سوءمدیریت در داخل و بی‌برنامگی متولیان امر بازمی‌گردد که نمونه‌های مختلفی برای آن وجود دارد.

سخنگوی فراکسیون روحانیت مجلس اظهار داشت: به عنوان نمونه وقتی فردی بدون محاسبه اعلام می‌کند قیمت ارز 4200 تومان است و ما به همه کسانی که متقاضی ارز هستند نیازشان را با ارز 4200 تومانی پاسخ می‌دهیم. حال آنکه فردی که این حرف را گفته مسئولیت مهمی دارد و اطمینان دارد که قدرت اجرا کردن حرفی که می‌زند را ندارد. 

پژمانفر خاطرنشان کرد:‌ یا توسط بانک مرکزی اعلام می‌شود که به هر میزان مردم بخواهند سکه به آنها فروخته می‌شود و بدیهی است که امکان این امر وجود ندارد و ما حتی اگر به اندازه کوه ابوقبیس هم طلا داشته باشیم نمی‌توانیم پاسخگوی این نیاز باشیم و اینها نشان‌دهنده آن است که سوء مدیریت کشور ما را با مشکلات جدی مواجه کرده است.

وی افزود: نکته بعدی بزرگ‌انگاری مشکلات از ناحیه مسئولین اجرایی است  و کسی که در مدیریت کلان کشور فعالیت دارد باید اقتدار لازم را داشته باشد و در مواجهه با کوچکترین مشکلات خودش را نبازد.

سخنگوی فراکسیون روحانیت مجلس اظهار داشت: امروز مسئولان اجرایی کشور دچار یک خودباختگی در برابر تحریم‌ها شده‌اند و دائماً می‌گویند تا ما این مشکلات را حل نکنیم نمی‌توانیم کار را به پیش ببریم که این نشان‌دهنده ضعف موجود در این مسئولان است.

پژمانفر در پایان خاطرنشان کرد:  ما باید همانند برهه‌های زمانی دیگری که با مشکلاتی بزرگتر از مشکلات امروز مواجه بودیم از ظرفیت‌های موجود کشور استفاده کنیم و از پتانسیل موجود در جامعه و همچنین کشورهای دوست در سراسر دنیا که آمادگی همکاری با ما را دارند استفاده کنیم.

نظر شما