شناسهٔ خبر: 148411 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا

میرزایی: مسئولان اجرایی نقش موثری در مدیریت افکار عمومی جامعه دارند

جلال میرزایی یک عضو فراکسیون امید مجلس گفت: مسئولان اجرایی نقش موثری در مدیریت افکار عمومی جامعه دارند. کسانی که مسئولیت اجرایی بر عهده دارند باید از اظهارنظرهای غیرمسئولانه خودداری کنند.

به گزارش «نماینده»، جلال میرزایی درباره اینکه چه کسی باید در شرایط کنونی کشور مدیریت افکار عمومی جامعه را در دست داشته باشد، اظهار کرد: متاسفانه در دولت غضنفرهای زیادی وجود دارد. ما می‌شنویم که یک وزیر می‌گوید بعد از آبان ماه طوفان شروع می‌شود در حالیکه وقتی دشمن جنگ اقتصادی را راه انداخته ما نباید اجازه دهیم تا این اظهارنظرها افکار عمومی جامعه را بر هم بزند.

وی در ادامه گفت: با اظهارنظرهای احساسی به موازات دشمن، افکار عمومی جامعه تحت تاثیر قرار گرفته و جنگ رسانه‌ای دشمن پیش می‌رود، ما از لحاظ جنگ رسانه‌ای با سایر کشورها بسیار عقب هستیم. در داخل خود دولت زمانی که مساله‌ای مطرح می‌شود و گزارشی در خصوص مشکلات بعد از تحریم داده می‌شود مسئولان نباید احساساتی شوند و موضع عمومی بگیرند.

این عضو فراکسیون امید مجلس تصریح کرد: مسئولان باید زمانی که مساله‌ای پیش می‌آید راهکار ارائه دهند تا بتوانند با آن مقابله کنند نه اینکه در جامعه با اظهارنظرهای غیرمسئولانه التهاب ایجاد کنند. همه می‌دانیم که در جامعه چه مشکلاتی وجود دارد و قبلا نیز تحریم‌ها را تجربه کرده‌ایم. کسانی که مسئولیت اجرایی دارند باید عمل کنند و اگر نمی‌توانند استعفا دهند. اینکه یک وزیر بگوید ما نمی‌توانیم کاری انجام دهیم و دیگری بگوید طوفان شروع می‌شود دردی را دوا نمی‌کند و اگر وزرا قرار باشد چنین موضعی بگیرند چه کسی باید عمل کند.

میرزایی خاطرنشان کرد: مسئولین و کسانی که مسئولیت اجرایی بر عهده دارند باید از اظهارات غیرمسئولانه خودداری کنند و مشکلات موجود را در مراجع مربوطه نظیر مجلس بیان کنند و اگر نیاز به قانون است از طریق لایحه و طرح با نمایندگان در میان بگذارند.

نماینده مردم ایلام در مجلس ادامه داد: صداوسیما که خود را به نوعی دلسوزتر از همه برای نظام می‌داند رفتار مشکوکی دارد و خودش با کارهای غیرمسئولانه‌ای که انجام می‌دهد به جنگ رسانه‌ای دشمن کمک می‌کند. عده‌ای سعی دارند تا افکار عمومی را به گونه‌ای مدیریت کنند تا نارضایتی‌ها متوجه دولت باشد. در چنین شرایطی صداوسیما به جای اینکه نمک روی زخم مردم بپاشد باید در راستای منافع ملی عمل کند.

میرزایی افزود: در هر مساله‌ای که موفقیتی حاصل می‌شود همه می‌گویند که ما آن را انجام دادیم اما هر پروژه‌ای که به شکست می‌خورد هیچ کس مسئولیتی قبول نمی‌کند. به موازات اقداماتی که آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها و برخی از کشورهای عربی منطقه برای ایجاد نارضایتی در جامعه انجام می‌دهند عده‌ای در داخل یک جبهه داخلی علیه دولت ایجاد کردند به امید اینکه دولت ناکام شود.

نظر شما