شناسهٔ خبر: 148401 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

دستگاه‌های اجرایی دچار تنبلی هستند

سالک/2 نماینده مردم اصفهان گفت: متأسفانه دستگاه‌های اجرایی دچار فشل سنگین و تنبلی بیش از حد هستند.

به گزارش «نماینده» حجت‌الاسلام احمد سالک، در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه چرا دولت با توجه به اینکه افکار عمومی، کنشگران سیاسی و نمایندگان مجلس درخواست ترمیم کابینه را دارند هیچ‌گونه اقدامی نمی‌کند، اظهار کرد: مشخص نیست که چرا دولت این کار را انجام نمی‌دهد و قطعا باید پاسخگوی این موضوع باشند.

وی افزود: آنچه بررسی کرده‌ایم همین تیم اقتصادی این بن‌بست را به وجود آورده است و یعنی نوع تفکر و دورزدن مسائل اقتصادی با برجام و از این قبیل مسئله‌ها این اتفاقات را به وجود آورده است، دولت تمام ناکارآمدی‌ها را می‌داند و راهکارش را نیز دست خودش است.

نماینده مردم اصفهان به ترمیم کابینه اشاره کرد و گفت: حالا اگر فرض کنید تیم اقتصادی تغییر کرد دوباره یک فضای جدید را مطرح می‌کنند و ممکن است ایجاد خسارت کنند همچنین امکان هم دارد که یک تحول ایجاد کنند؛ نمی‌دانیم، بستگی دارد دولت چه کسانی را پای کار بیاورد.

وی به کم‌کاری دستگاه‌های اجرایی اشاره کرد و افزود: مشکل دستگاه اجرایی اقدام و عمل است و متأسفانه دستگاه‌های اجرایی دچار فشل سنگین و تنبلی هستند، فساد اداری، رشوه و مسائل دیگر از یک طرف و روابط و ضوابط حاکم از سوی دیگر وجود دارد، تصور می‌کنیم دولت را ۴۰ نفر اداره می‌کنند و دولت نیز بازی آنها است.

حجت‌الاسلام سالک در پایان خاطر نشان کرد: قدم اول مجلس برای ترمیم کابینه این بود که در حال حاضر ۱۸۰ نماینده مجلس برای این تغییر نامه ای را امضاء کرده‌اند.

نظر شما