شناسهٔ خبر: 148396 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

سیاست آمریکا در بازی با کارت سوخته گروهک‌منافقین شکست خورده است

امیرعبداللهیان// دستیار ویژه رئیس مجلس در امور بین الملل در دیدار با سفیر هاند در تهران خواستار توقف فعالیت گروهک منافقین حاضر در این کشور شد.

به گزارش «نماینده»، حسین امیرعبداللهیان دستیار ویژه رئیس مجلس در امور بین الملل  امروز  با سوزان ترستال سفیر فعلی هلند در ایران دیدار و گفت و گو کرد.

امیرعبداللهیان ضمن قدردانی از فعالیتهای مثبت سفیر هلند در دوران ماموریت در جمهوری اسلامی ایران گفت: توانایی دو کشور در حوزه های مختلف دارای ظرفیت بالایی است و اطمینان داریم با توجه به سابقه ۴۰۰ ساله روابط، شاهد توسعه و تحکیم هر چه بیشتر تعاملات فی مابین باشیم.

مدیرکل امور بین الملل با توجه به سیاست شکست خورده آمریکا در بازی با کارت گروهک سوخته منافقین برای اعمال فشار به جمهوری اسلامی ایران توسط آمریکا خواستار توقف فعالیت های این گروهک در کشور هلند شد.

وی در پایان ضمن تشکر مجدد از اقدامات سفیر هلند در تهران برای ایشان در سمت جدید آرزوی موفقیت کرد.

سفیر هلند: دولت هلند تمام تلاش را خود برای باقی ماندن آمریکا در برجام کرد

سوزان ترستال در پایان ماموریتش در ایران ضمن تشریح اقدامات انجام گرفته طی این مدت، گفت: در دوره حضور به عنوان سفیر هلند در تهران خاطرات به یاد ماندنی از مردم بافرهنگ ایران در ذهن دارم و امروز با دیدگاهی مثبت از ایران به هلند می روم.

وی افزود: خرسندم که توانستیم در حوزه دیپلماسی روابط دو کشور را تقویت کنیم ضمن اینکه هلند درصدد تقویت همه جانبه روابط دو کشور است و تفاوت دیدگاه را باید با مذاکره برطرف کرد.

سفیر هلند با اشاره به اقدامات تروریسم و داعش در منطقه، اظهار داشت: دولت هلند اقدامات فعالانه برای مقابله با داعش در چارچوب ائتلاف ضد داعش داشته است و همواره به مانند سایر کشورهای اروپایی با نگرانی مشترک تبعات ورود مهاجران به اروپا مواجه هستیم.

وی در ادامه در رابطه با موضوع سوریه افزود: باید تلاش نماییم منافع مشروع طرف های درگیر در این مسئله به رفع موانع و بحران در سوریه کمک نماید.

وی ضمن تاکید بر توسعه روابط تجاری بین دو کشور، گفت: امیدواریم در کمترین زمان شاهد ارتقاء روابط تجاری فی مابین باشیم.

سفیر هلند در تهران در پایان اظهار داشت: هلند تلاش کرد آمریکا را در حوزه ماندن بر توافق هسته ای ایران (برجام) متقاعد کند.

نظر شما