شناسهٔ خبر: 148392 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

بازداشت ۳۰ تروریست مسلح در آشوب‌های اخیر خرمشهر

محمدجواد کریمی قدوسی عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس می‌گوید: سال گذشته قرارگاهی با حضور آمریکا، اسرائیل، عربستان و منافقین در سلیمانیه عراق برای رهبری اغتشاشات دی‌ماه ایران تشکیل شد.

به گزاش «نماینده» جواد کریمی قدوسی نماینده مردم مشهد و عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی درباره تحرکات گروه‌های ضد انقلاب در مرزهای غرب و شمالغرب کشور گفت: چندی پیش از ناحیه آمریکایی‌ها و سعودی ها خبری منتشر شده بود که از وقوع تابستان داغی برای جمهوری اسلامی خبری داده بودند.
وی افزود: سال گذشته هم قرارگاهی در استان سلیمانیه عراق با حضور آمریکایی‌ها، صهیونیست‌ها، سعودی‌ها و منافقین تشکیل شد که اغتشاشات دی‌ماه سال گذشته در ایران را هدایت  و راهبری می‌کرد.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با بیان اینکه اجرای سناریویی در ایران مانند آنچه در سوریه اتفاق افتاد، شاه بیت اصلی اهداف رژیم صهیونیستی، آمریکا و آل سعود علیه ایران است، تصریح کرد: از گذشته اقیلم کردستان عراق یکی از سرپل‌هایی بوده‌ که رژیم صهیونیستی سعی می‌کرده از طریق آن خود رابه مرزهای ایران نزدیک کند  و بیشترین حضور صهیونیست‌ها در  مرزهای ایران هم مربوط به اقلیم کردستان عراق است.

کریمی قدوسی ادامه داد: بر اساس بررسی‌های صورت گرفته، دشمنان انقلاب اسلامی و سعودی ها بنا دارند گزینه‌های مختلفی را در این مقطع برای جمهوری اسلامی تدارک ببینند که زیرساخت همه آنها مشکلات اقتصادی است. آنها قصد دارند تا زمانی که جامعه ملتهب می‌شود تیم‌های ترور را وارد ایران کنند. همانند همان چیزی که در خرمشهر اتفاق افتاد و ۳۰ نفر از اعضای یک گروهک تروریستی که مسلح هم بودند از سوی سعودی‌ها قصد عملیات مسلحانه در خرمشهر را داشتند که در آنجا با هوشیاری که صورت گرفت، جلوی این تحرکات گرفته شد.

وی اظهارداشت: اما از آنجایی که اعزام تیم‌های ترور در چنین شرایطی به شهرهای بزرگ کشور مانند تهران پیش بینی می‌شد، سپاه، وزارت اطلاعات و سایر دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی کشور با هوشیاری تمام توانسته‌اند به بخش زیادی این تیم‌ها چه در داخل کشور و چه آنهایی که از آنسوی مرزها قصد ورود به کشور را داشتند، ضربات بسیار سنگینی وارد کنند.

نظر شما