شناسهٔ خبر: 148382 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

روحانی به نامه مجلس درمورد«افزایش صعودی اجاره مسکن» پاسخ نداد

 رضایی کوچی رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت:تا به امروز رئیس جمهور به نامه کمیسیون عمران در خصوص «عدم تنظیم بازار مسکن و همچنین بالا رفتن صعودی قیمت اجاره‌ خانه‌ها»پاسخ نداده است.

به گزارش «نماینده» محمدرضا رضایی کوچی رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در مورد پیگیری های کمیسیون متبوع خود در خصوص افزایش اجاره مسکن اظهار داشت:  اخیرا سه جلسه با حضور وزیر راه و شهرسازی و رئیس کل بانک مرکزی و رئیس بانک مسکن  و مرکز پژوهش های مجلس برای بررسی بازار مسکن در کمیسیون عمران برگزار کرده ایم.

نماینده مردم جهرم در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: دولت متوجه شده است که فهم درستی از اوضاع کشور نداشته  و سیاست گذاری درستی در بخش مسکن انجام نداده است.

وی با اشاره به جلسه کمیسیون با آخوندی برای بررسی افزایش قیمت مسکن گفت: آقای آخوندی معتقد بود چون اقتصاد کشور با افزایش قیمت‌ها روبه‌رو است طبیعی است که قیمت مسکن هم افزایش پیدا کند، به نظر من این استدلال قوی نیست.

رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: برنامه ششم توسعه تکالیفی را برای دولت در راستای ایجاد مسکن شهری و روستایی و نوسازی بافت های فرسوده تعیین کرده که اجرای این تکالیف در بازار مسکن رونق ایجاد خواهد کرد.

رئیس کمیسیون عمران مجلس اظهار داشت: نامه ای از طرف کمیسیون عمران برای رئیس جمهور ارسال شده است تا شخصا برای ساماندهی بازار مسکن اقدام کنند، زیرا هر چه که رئیس جمهور تا امروز در مورد ساماندهی بازار مسکن سخن گفته است، در حد سخنرانی باقی مانده و آثار عملی در رونق بازار مسکن مشاهده نمی شود.

وی تاکید کرد: باید شخص رئیس جمهور وارد شود و از طریق ایجاد رونق در بازار مسکن، اقتصاد کشور را به حرکت در آورد و تا به امروز رئیس جمهور به نامه کمیسیون عمران در خصوص «عدم تنظیم بازار مسکن و همچنین بالا رفتن صعودی قیمت اجاره‌ خانه‌ها» پاسخ نداده است.

رئیس جمهور تاکید کرد: البته ما به دنبال جواب رئیس جمهور به نامه خود نیستیم، ما به دنبال اقدام عملی رئیس جمهور برای رونق بازار مسکن هستیم.

نظر شما