شناسهٔ خبر: 148379 - سرویس جامعه
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

ضعف عملکرد در مقابله با ورود غیرقانونی اتباع

محمدمهدی زاهدی431 عضو مجمع نمایندگان کرمان از حضور دو میلیون اتباع بیگانه غیرمجاز در کشور انتقاد کرد.

به گزارش «نماینده» محمد مهدی زاهدی با یادآوری حضور ۳ میلیون اتباع بیگانه در کشور، گفت: متاسفانه دو سوم این تعداد به صورت غیرقانونی در کشور حضور دارند این در حالی است که وزارت خانه های کشور، امور خارجه و تعاون، کار و رفاه اجتماعی هیچ گونه اتحاد و همبستگی برای مقابله با این پدیده ندارند و در این رابطه ضعف اساسی وجود دارد.

نماینده مردم کرمان و روار در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه مسائل حقوق بشری، انسانی و مشی اسلامی اجازه برخورد سنگین با این افراد را نمی دهد، افزود: بارها از وزیر کشور درخواست کردیم ساماندهی اتباع را در دستور کار قرار دهد و قول داد که این موضوع را به عنوان اولویت اصلی دنبال کند اما متاسفانه تاکنون اقدام موثری انجام نداده است.

وی با تاکید بر اینکه دستگاه های مسئول باید به صورت جدی مانع از ورود غیرقانونی اتباع بیگانه به کشور شوند، گفت: در مورد اتباع مسائل سیاسی، امنیتی و اقتصادی وجود دارد که برخورد با آنها را سخت کرده است در حالی که اغلب کشورها این افراد را به زندان محکوم کرده و حتی زیرشکنجه قرار می دهند اما ما با رافت اسلامی با این افراد مدارا می کنیم و حتی فرزندان این افراد از حق تحصیل و امکانات آموزشی برخوردار هستند.

این نماینده مردم در مجلس دهم، با انتقاد از اینکه استان کرمان به طور مداوم درگیر آسیب های ناشی از تردد اتباع بیگانه غیرمجاز  است، تصریح کرد: متاسفانه به طور روزانه شاهد یک تصادف در استان به دلیل قاچاق اتباع بیگانه هستیم.

نماینده مردم کرمان و روار در مجلس دهم، با یادآوری اشغال مشاغل کشور از سوی اتباع بیگانه غیرمجاز، ادامه داد: متاسفانه برخی باغداران پسته از کارگران اتباع بیگانه غیرمجاز استفاده می کنند از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و ادارات کل این دستگاه تقاضا داریم در این رابطه به صورت جدی و قاطع وارد شوند و معضل به کارگیری اتباع بیگانه را مدیریت کنند.

عضو مجمع نمایندگان کرمان از هزینه های تحمیل شده به نظام سلامت واقتصاد کشور در پی حضور غیرقانونی اتباع غیرمجاز انتقاد کرد و گفت: وزارت بهداشت و آموزش و پرورش سالانه منابع زیادی را برای تحصیل و بهداشت و درمان این افراد هزینه می کنند در این رابطه نیاز است وزارت کشور به صورت جدی از ورود غیرقانونی اتباع به کشور جلوگیری کند البته سازمان ملل نیز باید همکاری موثری را با ایران داشته باشد.

نظر شما