شناسهٔ خبر: 148366 - سرویس پارلمان شهری
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

تذکر اعضا در صحن شورا: شهردار دوباره تذگر گرفت/لزوم حمایت شهرداری از بانوان

شورای شهر دو عضو شورای شهر در جلسه امروز نسبت به لزوم بهره برداری بهینه از اعتبارات و منابع شهرداری تهران و لزوم حمایت شهرداری از بانوان به مدیریت شهری تذکر دادند.

به گزارش«نماینده»، مجید فراهانی، رئیس کمیته بودجه و نظارت مالی شورای شهر در تذکر پیش از دستور خود در جلسه علنی امروز شورای شهر تهران در خصوص لزوم بهره برداری بهینه از اعتبارات و درآمدها و منابع نقد و غیر نقد با تعیین اولویت مصارف و تخصیص اعتبارات مبتنی بر ارزیابی پروژه ها و فعالیت ها گفت:در شرایط فعلی و با توجه به تحقق ۵۰ درصدی منابع و درآمدهای شهرداری تهران، مدیریت مصارف و پرداخت ها از طریق اولویت بندی مصارف و تخصیص اعتبارات مبتنی بر ارزیابی پروژه ها و فعالیت ها اهمیت ویژه ای پیدا می کند،؛ زیرا از طریق ایجاد تعادل میان منابع (دریافت ها) و مصارف(پرداخت ها) می توان شهر و شهرداری را بدون واهمه از کسری بودجه موثر بر فعالیت ها اداره کرد.

وی ادامه داد: این تجربه سالهاست که در نظام برنامه ریزی کشور از طریق ایجاد تعامل میان سازمان مدیریت و برنامه ریزی و خزانه داری کل کشور با ساز و کار تخصیص اعتبار و تامین نقدینگی زمینه های مدیریت منابع و مصارف دولت را فراهم کرده است و لازم است شهرداری تهران نیز بجای آزمون و خطای راههای دیگر از این تجربه استفاده کند.


فراهانی گفت: بر اساس ماده ۱۴۵ برنامه پنج ساله دوم شهرداری تهران؛به منظور بهره برداری بهینه از اعتبارات و تعیین اولویت مصرف منابع کمیته تخصیص اعتبار با عضویت شهردار تهران،معاون برنامه ریزی و توسعه شهری شهرداری،معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری،مدیرکل برنامه و بودجه شهرداری،رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورا به عنوان عضو و روسای کمیسیون های تخصصی شورا به عنوان ناظر می بایست در مقاطع حداکثر یک ماهه تشکیل و با توجه به میزان وصولی و تحقق درآمدها و منابع با بررسی گزارش عملکرد واحدهای اجرایی در زمینه فعالیت های هزینه ای و پیشرفت فیزیکی پروژه های سرمایه ای نسبت به تعیین اولویت وتخصیص اعتبارات مصوب اقدام نماید. بر اساس این ماده مصوب شورای اسلامی شهر تهران " هرگونه پرداخت و ایجاد تعهد بدون مجوز کمیته تخصیص اعتبار ممنوع است".

عضو شورای شهر تهران گفت:‌با عنایت به اهمیت موضوع و ایجاد خزانه داری کل شهرداری تهران و لزوم تامین نقدینگی از سوی خزانه داری کل صرفا بر اساس مصوبه و مجوز کمیته تخصیص اعتبار که متشکل از مدیران شهرداری و اعضاء شورا است، به‌ عنوان نماینده مردم تهران در اجرای بند ۳ ماده ۷۱ قانون شوراهای اسلامی کشور،درباره « لزوم بهره برداری بهینه از اعتبارات و درآمدها و منابع نقد و غیر نقد با تعیین اولویت مصارف و تخصیص اعتبارات مبتنی بر ارزیابی پروژه ها و فعالیت ها از طریق کمیته تخصیص مطابق با ماده ۱۴۵ برنامه پنج ساله دوم » به شهرداری تهران تذکر می دهم.

وی ادامه داد: امیدوارم با پیگیری و تاکیدمحمد علی افشانی؛شهردار تهران بر اجرای به موقع مصوبات شورا شاهد توجه بیش از پیش شهرداری تهران به مدیریت جریان وجوه نقد از طریق خزانه داری کل شهرداری و مدیریت منابع برای تخصیص به اصلی ترین و موثر ترین مصارف از طریق کمیته تخصیص باشیم.

همچنین زهرا صدراعظم نوری در تذکر پیش از دستور خود همزمان با روز دختر و در راستای حمایت از حقوق دختران گفت: ما ایرانیان مفتخریم که میزبان اهل بیت علیهم السلام هستیم، وجود بارگاه ملکوتی امام رضا علیه السلام و حضرت معصومه سلام الله علیها موجب خیر و برکت برای ملت ایران است.

وی ادامه داد: زنان و دختران حامیان اصلی در محیط خانه و زندگی، منشاء محبت، عشق، دوست داشتن و امید به زندگی هستند و در جامعه نیز نماد پویایی، عشق به زندگی و عشق به خوبی ها هستند.

عضو شورای شهر تهران گفت: جامعه جوان ما که نیمی از آن را دختران جوان تشکیل میدهند، بیش از هر زمان نیازمند به توجه، دیده شدن و اهتمام برای آیندهای بهتر هستند. جامعه ما امروز مفتخر است که از دختران جوان تحصیل کرده برخوردار است که در عرصه‌های علمی، فرهنگی، ورزشی، سیاسی و بین المللی برای کشور افتخار میآفریند. ما باید فرصتهای رشد و پیشرفت را پیش از گذشته برای دختران ایرانی فراهم نماییم، آنها امروز برای بروز شایستگی خود نیازمند به حمایت و توجه همه جانبه مدیران و برنامهریزان هستند.

نوری گفت:در شرایطی که آسیبهای اجتماعی در شهر ما دارای ابعاد نگران کننده ای است، نوک تیز برخی از این تهدیدات، دختران جوان ما را نشانه گرفته است و به شدت بر روی انگیزه، شور و نشاط و پویایی آنها تاثیر منفی میگذارد.

این عضو شورا گفت: از این رو  ضمن محکوم کردن این گونه رفتارهای تحقیر آمیز برخی رسانه های جمعی  از شهرداری تهران به ویژه معاون امور اجتماعی و فرهنگی و اداره کل بانوان انتظار دارد که دختران شهر را مورد حمایت قرار دهند و امکانات رشد آنها را در زمینه‌های فرهنگی، اجتماعی، ورزشی و اقتصادی فراهم کنند و اختصاص فضاهای مفید و امن در پارک ها، ورزشگاه ها، مراکز فرهنگی، هنری و امثالهم را برای ایشان در اولویت قرار دهند و درصدی از مدیریت حوزه فرهنگی شهر را به آنها واگذار کنند.

نظر شما