شناسهٔ خبر: 148357 - سرویس جامعه
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

ارائه خدمات بیمه به عموم اتباع بیگانه منطقی نیست

کمیسیون اجتماعی عضو کمیسیون اجتماعی مجلس، ارائه خدمات بیمه به عموم اتباع خارجی در شرایط کنونی را غیرمنطقی دانست

به گزارش«نماینده»، علی کرد در انتقاد از ارائه خدمات بیمه به اتباع خارجی گفت: دیدگاه و فرهنگ اتباع خارجی با ما تفاوت دارد و هر فردی هم نسبت به وطن خود تعصب دارد، ضمن اینکه تردد این افراد به خارج از کشور هم می تواند برای ما مشکل آفرین باشد، چراکه نحوه عملکرد آنها در آن سوی مرزها قابل رصد کردن نیست.

نماینده مردم خاش، میرجاوه، کورین و نصرت آباد در مجلس شورای اسلامی، در بیان مشکلاتی که در پی تردد اتباع خارجی ایجاد می‌شود ادامه داد: تردد اتباع خارجی می‌تواند کانالی برای ورود بیماری‌ها به کشور بوده یا روزنه‌ای برای نفوذ فرهنگ بیگانه باشد.

وی یادآورشد: البته ما تنها باید اتباع خارجی که دارای تخصص مورد نیاز کشور هستند در مدت زمانی که در ایران فعالیت دارند تحت پوشش بیمه قرار دهیم، در غیر این صورت ضرورتی ندارد که برای ساماندهی آنها برنامه‌ریزی کنیم.

کرد تصریح کرد: هم‌اکنون عمده جوانان کشور به شغل نیاز دارند، ضمن اینکه مردم با مشکلات اقتصادی و اجتماعی متعددی مواجه هستند، بنابراین باید هر اقدام حمایتی را در جهت ساماندهی نیروهای داخلی انجام دهیم.

وی خاطرنشان کرد: بی‌تردید حضور افاغنه و سایر اتباع خارجی در ایران وضعیت اشتغال و امنیت کشور را برهم می‌زند، ضمن اینکه ما در جهت ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به هموطنان خودمان با مشکل مواجه هستیم، بنابراین نباید در این حوزه دغدغه وضعیت اتباع خارجی را هم داشته باشیم.

این نماینده مردم در مجلس دهم، بیان کرد: البته این امکان وجود دارد که ارائه خدمات بیمه به افراد دارای مجوز اقدامی در جهت تهیه آمار و شناسایی آنها باشد، اما اگر ارائه خدمات بیمه برای تمام اتباع خارجی صورت بگیرد در شرایط کنونی منطقی نیست.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: با وجود مشکلات اقتصادی کنونی کشور بهتر است که اتباع خارجی به کشورشان برگردند و از حقوق قانونی خود در خاک وطنشان بهره‌مند شوند.

نظر شما