شناسهٔ خبر: 148354 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

واکنش دبیر هیأت دولت به اظهارات محمود صادقی

در پی اظهارات محمود صادقی نماینده مجلس شورای اسلامی درهمایش «قانون گرایی و حقوق شهروندی» و مطرح کردن انتقاداتی نسبت به دولت، محسن حاجی میرزایی دبیر هیئت دولت به این اظهارات پاسخ داد.

به گزارش«نماینده»، در پی اظهارات محمود صادقی نماینده مجلس شورای اسلامی درهمایش «قانون گرایی و حقوق شهروندی» و مطرح کردن انتقاداتی نسبت به دولت، محسن حاجی میرزایی دبیر هیئت دولت به این اظهارات پاسخ داد.

در پاسخ دبیرهیئت دولت آمده است: 

جناب آقای محمود صادقی نماینده محترم مجلس شورای اسلامی در همایش " قانون گرائی و حقوق شهروندی "  گفته اند: "مردم باید بدانند دولت چه تصمیمی می گیرد و چه قوانینی تصویب می کند. همچنین بخشنامه هایی که صادر و تصمیماتی که گرفته می شود باید در اختیار مردم قرار گیرد ". برای استحضار ایشان و عموم مردم شریف ایران یادآور می شوم که کلیه مصوبات دولت در پایگاه اطلاع رسانی دولت به آدرس dolat.ir بعنوان وب سایت رسمی دولت و در روزنامه رسمی منتشر می شود و برای رئیس محترم مجلس شورای اسلامی جهت ارجاع به کمیسیون تطبیق مصوبات دولت با قوانین نیز ارسال می گردد. 

همچنین از جهت انتشار در فضای عمومی و رسانه ای، ابتدا از اسفند ۱۳۹۲ و سپس در شکل کاملتری از پانزدهم اسفند ۱۳۹۴ کلیه مصوبات دولت و بخشنامه های عمومی در سایت دفتر هیات دولت به آدرس: Cabinetoffice.ir در دسترس عموم مردم قرار می گیرد. علاوه بر این پیشنهاد های دستگاه های اجرائی که برای تصمیم گیری به دولت می رسد و در فرآیند بررسی و تصمیم در کمیسیون های مختلف دولت و سپس هیات وزیران قرار می گیرد نیز در همین سایت انتشار می یابد. بنابر این نه تنها تصمیمات بلکه پیشنهاد هائی که درآینده نیز منجر به تصمیم می شود اطلاع رسانی عمومی می شود تا فرصت دسترسی به اطلاعات به طور یکسان در اختیار همگان باشد. این موضوع در همان زمان در نوشته ای تحت عنوان " اتاق شیشه ای تصمیمات " توسط اینجانب از طریق خبرگزاری ها و روزنامه های سراسری اطلاع رسانی شده است .

نظر شما