شناسهٔ خبر: 148351 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

مشکل امروز کشور از زبان رئیس فراکسیون نمایندگان ولایی

حاجی بابایی رئیس فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس گفت: مشکل امروز کشورمان تحریم نیست، بلکه مشکل اصلی ما عدم تکیه به منابع داخلی، عدم وجود برنامه‌ریزی‌های مبتنی بر توان داخلی، عدم مبارزه با مفاسد و عدم دقت در ایجاد عدالت است.

به گزارش«نماینده»، حمیدرضا حاجی‌بابایی نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به برنامه ارائه‌شده رئیس سازمان برنامه و بودجه به رئیس‌جمهور برای مقابله با تحریم‌های جدید آمریکا گفت: هر برنامه‌ای ازجمله برنامه آقای نوبخت برای مقابله با تحریم‌های آمریکا باید با عدالت همراه باشد و موجب ایجاد اعتماد در میان مردم شود و این دو موضوع و علاوه بر آن موضوع مبارزه با فساد در آن دیده شده باشد و باید این باور برای مردم به وجود آید که دولت به دنبال عدالت، اعتمادسازی و مبارزه با فساد است.

وی افزود: باید برای مردم این باور ایجاد شود که دولت قدرتمندانه ورود پیدا کرده تا برنامه‌های عادلانه‌ای را اجرا کند و اعتمادسازی و مبارزه با فساد در دستورکار دولت است.

رئیس فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس اظهار داشت: اگر سه عنصر فوق‌الذکر در برنامه‌های اجرایی کشور در ارتباط با مقابله با تحریم‌ها وجود داشته باشد و دیگر اینکه دولت به این باور برسد که قدرت اجرای این برنامه را دارد، می‌تواند این برنامه، برنامه کارسازی باشد.

حاجی‌بابایی خاطرنشان کرد: اگرچه این برنامه‌ها به صورت کلی ارائه شده اما در این برنامه‌های ارائه‌شده پیش‌بینی نشده است دولت چه تدبیری برای تیم اقتصادی دارد. آیا این برنامه می‌خواهد با تیم اقتصادی فعلی اجرا شود؟ اگر این‌گونه باشد این شائبه به وجود می‌آید که اگر اینها این مطالب را می‌دانستند چرا تاکنون آن را اجرایی نکرده‌اند. یا تیم اقتصادی به این برنامه‌ها اشراف نداشته است و یا قادر به اجرای آن نبوده است و اینها سوالات و نکاتی است که باید در این برنامه در مورد آنها شفاف‌سازی لازم صورت گیرد.

وی افزود: مشکل امروز کشورمان تحریم نیست، بلکه مشکل اصلی ما عدم تکیه به منابع داخلی، عدم وجود برنامه‌ریزی‌های مبتنی بر توان داخلی، عدم مبارزه با مفاسد و عدم دقت در ایجاد عدالت است. آنچه که بیش از همه مردم را عصبانی و ناراضی می‌کند کمبود عدالت و وجود فساد است که باید برای این موضوعات راه‌حل‌هایی در نظر گرفته شود و این مسائل نکاتی است که نیازی به ارتباط با خارج ندارد.

رئیس فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس در پایان گفت: اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و ایجاد عدالت در کشور باعث می‌شود که به راحتی اقتصاد رونق بگیرد و اینها نیازمند مدیریت است و نیازمند مسئولان کارآمدی است که بتوانند پای تصمیماتشان بایستند و تاثیرگذار باشند.

نظر شما