شناسهٔ خبر: 148346 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

پای وزیر اطلاعات به مجلس باز شد

علوی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی از دعوت وزیر اطلاعات در خصوص اظهارات اخیرش مبنی بر عدم برخورد قهرآمیز با مفسدان اقتصادی به کمیسیون متبوع خود خبر داد.

به گزارش «نماینده»، محمدرضا پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی از دعوت وزیر اطلاعات در خصوص اظهارات اخیرش مبنی بر عدم برخورد قهرآمیز با مفسدان اقتصادی به کمیسیون متبوع خود خبر داد و گفت: مجازات متخلفان اقتصادی باید به مراتب بالاتر از مجازات دشمنان خارجی انقلاب باشد و وزیر اطلاعات باید اظهارات خود را اصلاح کند و اگر واقعا مکنونات قلبی وزیر این است که در این شرایط نباید با مفسدان اقتصادی برخورد قهری صورت گیرد، روش وی اشتباه است و به هیچ عنوان این موضع در نظام جمهوری اسلامی قابل قبول نیست.

وی با بیان اینکه از وزیر اطلاعات دعوت می کنیم تا با حضور در کمیسیون اقتصاد نسبت به این اظهارات پاسخگو باشد، گفت: اگر استنباط ما این باشد که وزارت اطلاعات می خواهد چنین مسیری را ادامه دهد و چنین رویکردی را اتخاذ کند و نگرانی مردم در زمینه برخورد با فساد تشدید شود موضوع تعیین تکلیف وزیر اطلاعات یکی از موضوعات اصلی کمیسیون اقتصادی در هفته آینده خواهد بود.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس ادامه داد: سرفصل اصلی و شاه بیت اساسی مطالبات مردم مبارزه با فساد اقتصادی است. آنچه در فضای کنونی کشور، قبل از تحریم‌ها و حل مشکلات ساختاری و درونی اقتصاد، در راس موضوعاتی است که نظام باید برای آن چاره بیندیشد و اقدامات عاجل و قاطعی را انجام دهد مبارزه با فساد اقتصادی است.

نماینده مردم کرمان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: حتی اگر بر تحریم ها فائق بیاییم و مشکلات ساختاری اقتصاد کشور را حل کنیم بدون ریشه کن کردن فساد، قطعا موفقیتی در افزایش رضایت و اعتماد مردم نسبت به نظام به دست نخواهیم آورد.

رئیس کمیسیون اقتصادی اظهار داشت: راهکارهای مبارزه با فساد اقتصادی، درونی است و ارتباطی با اقدامات آمریکایی ها و دشمنان ما ندارد، عدم برخورد قاطع و سریع نظام با فساد اقتصادی موجب تشدید آثار تحریم ها شده و ناکارآمدی اقتصادی را افزایش خواهد داد.

وی تاکید کرد: شاه بیت تصمیم نظام اجرایی کشور مبارزه قاطع، دقیق، علمی و تخصصی با پدیده فساد اقتصادی در کشور است. امروز تحریم ها و ناکارآمدی اقتصادی کشور هزینه های اقتصادی را افزایش داده است اما عدم مبارزه قاطع با فساد اقتصادی موجب بی اعتمادی مردم خواهد شد.

پور ابراهیمی تصریح کرد: عدم ایجاد اطمینان در مردم نسبت به برخورد و مبارزه قاطع و جامع جمهوری اسلامی و حاکمیت با پدیده فساد موجب سلب اعتماد مردم از نظام جمهوری اسلامی ایران می شود. مردم باید احساس کنند نظام  با کسانی به بیت المال دست درازی کنند مماشاتی ندارد و برخورد قهر آمیز انجام خواهد داد.

وی با بیان اینکه تمام تلاش دشمنان طی ۴۰ سال گذشته این بوده که اعتماد مردم را نسبت به نظام جمهوری اسلامی ایران سلب کنند، تصریح کرد: جفایی که متخلفان و مجرمان اقتصادی به نظام می کنند از کارشکنی آمریکایی ها و اسرائیلی ها به مراتب بالاتر است، آمریکا و اسرائیل هزینه به نظام اقتصادی تحمیل می کنند اما متخلفان و مجرمان اقتصادی اعتماد مردم به نظام جمهوری اسلامی را سلب می کنند.

عضو شورای عالی هماهنگی اقتصادی قوا اظهار داشت: انتظار ما این است که دستگاه های نظارتی و اطلاعاتی ما به اندازه سر سوزنی با متخلفان اقتصادی مماشات نکنند. امیدواریم صحبت های آقای وزیر اطلاعات اشتباه لفظی باشد و ناشی از مکنونات قلبی ایشان نباشد. آقای وزیر هم باید سریعا این اظهارات را اصلاح کند.

وی ادامه داد: خبرهایی که ما از واکنش مقام معظم رهبری به اظهارات وزیر اطلاعات داریم نشان دهنده نگرانی و انتقاد شدید ایشان است؛ این اظهارات از وزیر اطلاعات در راس بزرگترین دستگاه نظارتی نگران کننده است.

نظر شما