شناسهٔ خبر: 148343 - سرویس اقتصاد
نسخه قابل چاپ منبع: الف

توکلی: «سیف» باید عزل شود

توکلی رئیس سازمان دیده‌بان عدالت و شفافیت با بیان اینکه ما علیه آقای سیف اعلام جرم کردیم و دولت باید او را عزل کند، گفت: نباید گذاشت با سلام و صلوات دوره‌اش تمام شود و بعد سفیر ایران در چین بشود.

به گزارش«نماینده»، احمد توکلی درباره وضعیت امروز اقتصادی کشور گفت: قانون را با این فرض می‌نویسند که دولتی‌ها عاقل و خیرخواه هستند، حال اگر یک فرد یا مقام دولتی کاری غیرعاقلانه یا کاری غیرخیرخواهانه انجام داد، باید جوابگو باشد. وقتی بانک مرکزی به شرکتی ۲۶ روزه ارز تخصیص داد، خیانت در امانت کرده است، جرم و مجازات دارد و باید مجازات آن را تحمل کند.

وی با بیان اینکه ما (سازمان دیده‌بان عدالت و شفافیت) علیه رئیس بانک مرکزی اعلام جرم کرده‌ایم، افزود: همچنین با شرکت‌هایی که از حوزه‌های غیرمرتبط با ارز دولتی واردات انجام داده‌اند باید برخورد شود و تا برخورد نشود درست نخواهد شد.

رئیس سازمان دیده‌بان عدالت و شفافیت گفت‌: الان قوه قضائیه و مجلس  و همه و از جمله رسانه‌ها باید برخورد کنند. ما علیه آقای سیف  اعلام جرم کردیم، دولت باید او را عزل کند. نباید گذاشت با سلام و صلوات دوره‌اش تمام شود و بعد سفیر ایران در چین بشود.

این نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی در ادامه گفت‌وگو با ایلنا، در پاسخ به این سوال که آیا در شرایط فعلی اقتصادی با اصلاح کابینه دولت موافق هستید یا خیر، گفت: نه؛ من معتقدم که آقای رئیس‌جمهور باید چندنفر را عزل کند نه اینکه تغییر بدهد.

نظر شما