شناسهٔ خبر: 148342 - سرویس اقتصاد
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

جزئیاتی از برنامه ۱۲ بسته‌ای دولت برای مقابله با تحریم

نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه با بیان جزئیاتی از برنامه ۱۲ بسته ای مقابله با تحریم گفت: با توجه به امکانات داخل کشور می توانیم از این مرحله عبور کنیم.

به گزارش«نماینده»، رئیس سازمان برنامه و بودجه در ارتباط تلفنی با بخش خبری ۲۱ شبکه یک سیما با بیان اینکه همه ظرفیت های کشور در دولت و بخش خصوصی را برای مقابله با تحریم و گذر از این مرحله پیش بینی کردیم گفت: با توجه به امکانات داخل کشور می توانیم از این مرحله عبور کنیم.

محمدباقر نوبخت افزود: در شرایطی که رئیس جمهور آمریکا و دیگر مسئولان کاخ سفید دوره گردی می کنند و به کشورهای مختلف می روند و ملت ما را تهدید می کنند هرچند با نفرت ملت ها مواجه می شوند اما وظیفه ما این است تا با امکانات وسیع و گسترده کشور، برنامه ریزی و خود را برای روزهای تحریم آماده کنیم.

وی با بیان اینکه رئیس جمهور این موضوع را در ششم تیر از سازمان برنامه مطالبه کرد، ادامه داد: همکاری گسترده ای میان استادان دانشگاه و فعالان بخش خصوصی انجام و برنامه جامع مقابله با تحریم تدوین شد.

نوبخت با بیان اینکه بخش نخست این برنامه شامل ۱۲ بسته آماده شده است، افزود: اکنون بیش از ۷۱ طرح ناتمام در کشور داریم که به حدود ۴۵۰ هزار میلیارد تومان منابع نیاز دارد.همچنین میزان دارایی های فعلی دولت، بیش از ۷ میلیون هزار میلیارد تومان برآورد می شود.

وی ادامه داد: در هر یک از این ۱۲ محور مشخص کردیم چه اقداماتی را می توانیم انجام دهیم.

نوبخت با اشاره به اینکه با تأکید مقام معظم رهبری، شورای عالی هماهنگی اقتصادی سه قوه برای مقابله با تحریم ها تشکیل شده است، افزود: بخشی از این محورها نیاز به طرح در این شورای عالی است و تاکنون ۴ جلسه برگزار کردیم.

رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: برای اشتغال، بیش از ۱۲ برنامه داریم که نوسازی بافت های فرسوده، ناوگان حمل و نقل، مقابله با کم آبی و استفاده از کشت گلخانه ای در بخش کشاورزی، پرورش ماهی در قفس، گردشگری از جمله آنهاست.

نوبخت افزود: ۷۳ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان منابع برای این برنامه ها در نظر گرفته شده است که از این طریق می توانیم بیش از یک میلیون و ۳۳ هزار فرصت شغلی ایجاد کنیم.

وی با بیان اینکه در برنامه جامع مقابله با تحریم، پیش بینی های لازم انجام شده است، افزود: وزارت نفت برنامه ای را برای فروش نفت طراحی کرده است.

نوبخت با تاکید بر اینکه دولت در حال انجام برنامه های گسترده ای برای مقابله با تحریم است، اضافه کرد: از تجارب موفق در مقابله با تحریم برخورداریم که از این تجارب استفاده خواهیم کرد و تمهیدات لازم اندیشیده شده است.

وی با بیان اینکه موضع ما حق است، ادامه داد: همه، آمریکا را به علت عهدشکنی، تحقیر و ملت ما را تکریم می کنند زیرا پایبند به اصول و قراردادهای بین المللی هستیم.

نظر شما