شناسهٔ خبر: 148339 - سرویس جامعه
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

طلب ۱۲۰ هزار میلیاردی تأمین اجتماعی از دولت

رسول خضری/43 عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با بیان اینکه تامین اجتماعی ازدولت نزدیک به ۱۲۰ هزار میلیارد تومان طلب دارد، افزود: دولت تاکنون مصوبه مجلس دربودجه سال جاری مبنی بر پرداخت ۵۰ هزارمیلیارد تومان بدهی خود به تامین اجتماعی به شکل تهاتر را اجرایی نکرده است.

به گزارش«نماینده»، رسول خضری با اشاره به اینکه تامین اجتماعی در این دوره فعالیت قابل قبولی درحوزه وظایف خود انجام داد، گفت: خوشبختانه در این دولت تامین اجتماعی بخشی از بدهی ها را بدون دخل و تصرف دراموال منقول و غیر منقول این سازمان تسویه کرد.

نماینده مردم سردشت و پیرانشهر درمجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه بیش از ۴۲ میلیون نفر در تامین اجتماعی بیمه هستند، افزود: صندوق تامین اجتماعی دارای استحکام قابل قبولی بوده و این صندوق نه تنها از دولت هیچ پولی را دریافت نمی کند، بلکه دولت بدهی های خود به تامین اجتماعی را نیز پرداخت نمی کند؛ اما درچنین شرایطی تامین اجتماعی همچنان به خدمات دهی ادامه می دهد.

وی با تاکید براینکه به ازای هر مستمری بگیر ۵.۶ نفر حق بیمه به تامین اجتماعی پرداخت می کند، تصریح کرد: در کشورهای موفق دنیا به ازای هر مستمری بگیر بیش از ۷ نفر بیمه پرداخت می کنند، این درحالی است که درجامعه ما کف این مسئله درحال اجرا است؛ یعنی هزینه و درآمد تامین اجتماعی دریک میزان مساوی قرار دارد.

خضری با اشاره به اینکه برخی مصوبات مجلس به نوعی بارمالی اضافی به تامین اجتماعی تحمیل می کند، گفت: این مسئله به نوعی پاشته آشیل برای سازمان تامین اجتماعی است، متاسفانه دولت ها این مصوبات مجلس را به هیچ عنوان اجرایی نمی کنند؛ به عنوان مثال از ابتدای تاسیس تامین اجتماعی تاکنون هیچ دولتی سهم ۳ درصدی خود درحق بیمه را پرداخت نکرده است.

این نماینده مردم درمجلس دهم، با بیان اینکه تامین اجتماعی ازدولت نزدیک به ۱۲۰ هزار میلیارد تومان طلب دارد، افزود: دولت تاکنون مصوبه مجلس دربودجه سال جاری مبنی بر پرداخت ۵۰ هزارمیلیارد تومان بدهی خود به تامین اجتماعی به شکل تهاتر را اجرایی نکرده است، ضمن اینکه نیازهای بیمه شدگان درحوزه درمان به قوت خود برقرار بوده و تامین اجتماعی بخشی بسیاری از بودجه خود رادر این حوزه هزینه می کند، بنابراین از دولت انتظار می رود که از تامین اجتماعی حمایت جدی تری داشته باشد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس، با اشاره به اینکه تامین اجتماعی بدهی ها به حوزه سلامت را درپروسه زمانی به نسبت قابل قبولی پرداخت می کند، تصریح کرد: انتظار می رود که سیاست های این سازمان درهمکاری با وزارت بهداشت دربخش درمان روند منطقی تری داشته باشد./

نظر شما