شناسهٔ خبر: 148338 - سرویس پارلمان شهری
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

انتخاب دختران برتر در تهران

راکعی مشاور شهردار تهران در امور بانوان گفت: دختران برتر در حوزه‌های علمی، فرهنگی، هنری و ورزشی شهر تهران انتخاب و تقدیر می‌شوند.

به گزارش«نماینده»، فاطمه راکعی درباره انتخاب دختران برتر در تهران اظهار داشت: دخترانی هستند که در حوزه‌های علمی، فرهنگی، هنری و ورزشی در شهر می‌درخشند و باید معرفی شوند. ما در سطح شهر بیلبوردهایی داریم که می‌توانیم این دختران را معرفی کنیم.

وی افزود: در برنامه روز زن نیز زنان برتر کشور با استفاده از بیلبوردها معرفی شدند و این موضوع مورد استقبال مردم نیز قرار گرفت.

مشاور شهردار تهران در امور بانوان اضافه کرد: ما با حضور زنان توانمند که در حوزه زنان قلم می‌زنند شورای مشورتی و اتاق فکری ایجاد کرده‌ایم که با توجه به قانون اساسی و معنویت به دنبال افزایش فعالیت زنان در جامعه هستند.

راکعی بیان داشت: ما در سطح جامعه، دختران و زنان شایسته بسیاری داریم که با مشکلات متعددی نیز مواجه هستند و در این سال‌ها علی‌رغم موفقیت‌هایی که داشتند معرفی نشدند.

وی افزود: در سال‌های گذشته دختران در دانشگاه‌ها رتبه‌های اول را کسب کردند ولی متأسفانه از پتانسیل زنان و دختران استفاده نشده است و چندین دهه است که در دانشگاه‌ها و در خیلی از رشته‌ها حرف اول را می‌زنند.

مشاور شهردار تهران در امور بانوان به برگزاری جشنواره دختران اشاره کرد و گفت: در این جشنواره موضوعات مختلفی ازجمله شهری که دلخواه من است، دختر موفق چه نوع دختری است و دیگر موارد مطرح شده است.

راکعی اظهار داشت: ما برنامه‌های ویژه‌ای را برای دختران و زنان شهر در نظر گرفته‌ایم و قطعاً از نقطه‌نظرات آنها نیز استفاده خواهیم کرد.

وی‌ ادامه داد: در پارک‌های ویژه بانوان برنامه‌های ویژه موسیقی و هنری را برگزار خواهیم کرد که بتوانند بدون دغدغه از ابن برنامه‌ها استفاده کنند.

مشاور شهردار تهران در امور بانوان تأکید کرد: ما ویژه‌برنامه گفت‌وگوی نسل‌ها را خواهیم داشت که این گفت‌وگوها اجتماعی خواهد بود ضمن اینکه حرف‌ها و مشکلات خود در جامعه را خواهند گفت و ما پاسخ خواهیم داد.

راکعی افزود: باید دختران و جوان این نسل با نسل‌های قبل گفت‌وگو کنند تا خیلی از ابهامات و سوالات آنها در فضایی کاملاً تعاملی جواب داده شود. گاهی این جوانان ماها را که از نسل قبل هستیم مقصر قلمداد می‌کنند که باید پاسخ سؤال‌های آنها به‌درستی داده شود.

وی اضافه کرد: ما از دخترانی که در حوزه استارت‌آپ‌ها هم موفقیت‌هایی داشتند تقدیر می‌کنیم و به دنبال برگزاری مسابقات کوچک و محلی برای دختران و زنان هستیم که تا هنرها و استعدادهای آنها نیز شکوفا شود.

مشاور شهردار تهران در امور بانوان اظهار داشت: ما به دنبال این هستیم که دختران وارد جامعه شوند و ایده‌ها و نقدهای خود را مطرح کنند.

راکعی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه چه برنامه‌هایی برای متکدیان زن، دختر و کودک دارید، گفت: یکی از مهمترین دغدغه‌های بنده موضوع متکدیان زن و کودکان است و در این خصوص نیز ایده‌هایی داده شده و هدف باید ساماندهی این افراد باشد نه تجمیع، بلکه تجمیع قطعاً مشکلات را حل نخواهد کرد و باید ساماندهی شوند.

وی‌ ادامه داد: متکدیان زن مظلوم‌ترین گروه‌های اجتماعی ما هستند و جامعه وظیفه دارد آنها را ساماندهی کند و ما نیز در این خصوص برنامه‌هایی داریم که در آینده اعلام می‌شود.

نظر شما