شناسهٔ خبر: 148335 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

اگر جمنا اصلاح نشود مجموعه دیگری جایگزین آن خواهد شد/تمهیدات انتخاباتی احزاب باید محرمانه باشد

محمدرضا باهنر/2 رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری با بیان اینکه در شاکله جمنا باید اصلاحات ضروری صورت بگیرد گفت: در غیر این صورت بهتر است ساختاری جدید برای اصولگرایان البته بدون حاشیه های جمنا به وجود بیاید.

به گزارش«نماینده»، محمدرضا باهنر دبیرکل جبهه پیروان خط امام و رهبری و عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام  با اشاره به وضعیت امروز و آینده جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی(جمنا) اظهار کرد: جمنا حرکت خوب و لازمی برای اجماع اصولگرایان بود و به تعبیری توانسست یک وحدت نسبتا عالی را در در جامعه اصولگرایی رقم بزند که قابل تقدیر بود.

وی افزود: اثرات روی کارآمدن  جمنا  و نبود چنین اجماعی در گذشته ،در انتخابات سالهای ۹۲ و ۹۶ مشخص شد چرا که در کارزار انتخابات ۹۲ اصولگرایان با ۴ کاندیدا یه میدان آمدند  اما  در انتخابات ریاست جمهوری سال گذشته موفق شدندکه  به وحدت قابل ملاحظه ای دست یابند اما معتقدم که جمنا خالی از اشکال نیست و جبهه مردمی نیروهای انقلاب باید قادر به برطرف سازی این معضلات باشد.

باهنر تصریح کرد: در ابتدای روی کارآمدن جبهه مردمی نیروهای انقلاب برخی از سیاستمداران تصور کردند که این تشکل ساخته و پرداخته  دست حاکمیت است که این دیدگاه آسیب زا بوده  و باید شفاف سازی های لازم  صورت بگیرد.

مشکلات دولت احمدی نژاد بر سر جمنا آوار شد

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام بیان کرد: کاندیدای نهایی جمنا توانست نتیجه خوبی کسب کرده و اقبال  ۱۶میلیونی مردم را به صندوق  رای اصولگرایان  گسیل کند اما مجموعه رفتارهای وی  به گونه ای بود که بسیاری از مشکلات دولت احمدی نژاد بر سر جمنا آوار شد،به عنوان مثال ستادی که آقای رییسی انتخاب کرد متشکل از نیروهای دولتهای نهم ودهم بود و در این میان افکار عمومی جریان رقیب توانست از این نقطه ضعف به نفع خود بهره برداری کند لذا در شاکله جمنا باید اصلاحات ضروری صورت بگیرد ، در غیر این صورت بهتر است ساختاری جدید برای اصولگرایان البته بدون حاشیه های جمنا به وجود بیاید.

دبیر کل جامعه اسلامی مهندسین خاطر نشان کرد: بنده راه حل اساسی برای نظام مردم سالاری دینی را تاسیس چندین حزب فراگیر، قدرتمند و شناسنامه دار که در چارچوب نظام فعالیت کنند می‌دانم و همانطور که بارها گفته ام برای آینده  مردم سالاری دینی در غیبت چندین حزب قوی بیمناکم.

فضای کشور نباید دچار جو زود هنگام انتخاباتی شود/تمهیدات انتخاباتی احزاب باید محرمانه باشد

باهنربا اشاره به انتخابات سال آینده مجلس شورای اسلامی گفت:اصولا معتقدم که فضای کشور نباید دچار جو زود هنگام انتخاباتی شود. اگر قرار باشد از امروز مسائل انتخاباتی را پیش بکشیم، کشور عقب خواهد ماند چرا که درشرایط فعلی کشور درگیر مسائل و مشکلات مهمی است و بر این باورم که تمهیدات انتخاباتی باید در درون حزب ها به صورت محرمانه بوده و به رسانه ها کشیده نشود.

وی ادامه داد:رقابت انتخاباتی مانند رقابت های باشگاهی فوتبال است و وقتی که رییس جمهور و یا نمایندگان  امور کشور را در دست می‌گیرند نقش تیم ملی را خواهند داشت.

برخی  ها تصور می‌کنند عدم توفیق رییس جمهور به منزله پیروزی آنهاست

دبیرکل جبهه پیروان خط امام و رهبری یادآور شد :در شرایطی که دولت در حال انجام وظیفه است ، نقش تیم ملی را داشته و دوستان و رقبای انتخاباتی باید در جهت پیشبرد امور کشور به بهترین نحو ممکن به آن کمک کننداما متاسفانه بعضی ها  فکر می‌کنند که عدم توفیق رییس جمهور  به منزله پیروزی آنها خواهد ، بود  در حالی که در اشتباهند و در شرایط حساس پیش رو  پیروزی رییس دولت پیروزی نظام جمهوری اسلامی ایران است.

گفتنی است؛جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی ۵ دیماه سال ۹۵ در نشستی در مجموعه فرهنگی شهدای انقلاب اسلامی سرچشمه با حضور حجت‌الاسلام حسن رحیمیان، مرضیه وحید دستجردی، مهدی چمران، یحیی آل‌اسحاق، حمیدرضا حاجی‌بابایی، رضا روستاآزاد،‌ محمود خسروی‌وفا، مهدی محمدی، علیرضا مرندی و نادر طالب‌زاده اعلام موجودیت و در انتخابات ریاست جمهوری سال ۹۶ نقش آفرینی کردند.

همچنین  چندی پیش حسین نجابت عضو شورای مرکزی جمنا در گفت‌وگو با یکی از رسانه ها گفته بود: در شورای مرکزی مقرر شد که بازسازی و تحرک جدیدی در جبهه برای فعالیت‌های آینده ایجاد شودوکمیته سیاسی به عنوان یکی از زیرمجموعه‌های شورای مرکزی روند گذشته را با رویکرد جدیدی ادامه می‌دهد و ما نشستی با دست‌اندرکاران و گروه‌ها و شخصیت‌های سیاسی خواهیم داشت تا رویکردهای جدید را به آنها منتقل و مباحثه و تصمیماتی در  این زمینه داشته باشیم.

نظر شما