شناسهٔ خبر: 148330 - سرویس پارلمان شهری
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

افشانی: شهرداری بدهی زیادی دارد

افشانی شهردار تهران با بیان اینکه شهرداری بدهی زیادی دارد گفت: سیستم‌های بانکی طلبکار هستند و رغبت کمتری برای مشارکت در پروژه‌های شهرداری دارند.

به گزارش«نماینده»،محمدعلی افشانی در مراسم بازگشایی مجدد بخشی از خط ۷ مترو حدفاصل ایستگاه نواب صفوی تا مهدیه گفت: خط ۷ مترو در دوران مدیریت قبل افتتاح شده بود اما به دلیل نواقصی خط تعطیل شد.

وی با بیان اینکه ایمنی در خط ۷ وجود نداشت گفت: در حال حاضر سیگنالیگ و هواکش‌ها در این ۵ ایستگاه نصب شده است.

شهردار تهران با تأکید بر بهبود وضعیت حمل و نقل عمومی در تهران گفت: در نیمه دوم سال آلودگی هوادر تهران برای مردم مشکلات زیادی ایجاد می کند.

به گفته افشانی، سال گذشته ۲۲ روز کاری مدارس به دلیل آلودگی هوا تعطیل بود.

وی در بخش دیگر سخنانش گفت:‌ باید با مردم بگونه‌ای صحبت کنیم که بین چیزی که می‌گوییم و اقدامی که رخ می‌دهد تناقضی وجود نداشته باشد و این کار باعث افزایشی اعتماد مردم می‌شود.

شهردار تهران با بیان اینکه شهرداری بدهی زیادی دارد گفت: سیستم‌های بانکی طلبکار هستند و رغبت کمتری برای مشارکت در پروژه‌های شهرداری دارند.

وی به انعقاد قرارداد ۶۳۰ واگن برای مترو اشاره کرد و گفت: از اصحاب رسانه می‌خواهم که نقد کنند چرا که نقد بسیار ارزشمند است. من نقد منصفانه نمی‌خواهم نقدی که برای مردم دروغ نباشد را انجام دهید.

شهردار تهران ادامه داد: نوشته بودند شهردار خائن در سال حمایت از کالای داخلی اجناس خارجی بنجل را خریداری کرده است من می‌گویم که برای این ۶۳۰ واگن مناقصه بین‌المللی برگزار شد، ۱۱ کشور مشارکت کردند ۳ مورد آن اسناد را پس دادند و در پاکت دو موردی که باز کردیم فقط از ما تعریف کرده بودند.

افشانی افزود: کسی که برنده شده است با مشارکت ایران واگن‌ها را می‌سازد.

وی همچنین با تأکید بر توجه به ایمنی در موضوعات شهری گفت: ایمنی نقش بسیار مهمی دارد و بدانید هیچ پروژه‌ای از فردای روزی که در مسیر خدمت برای مردم نباشد، در زمان بنده افتتاح نخواهد شد.

شهردار تهران با اشاره به خشکسالی‌های اخیر گفت: با توجه به تغییرات اقلیمی احتمال دارد در تهران سیلی رخ دهد بنده به معاونت عمرانی گفته‌ام و همین جا به آقای پورسیدآقایی معاون حمل و نقل ترافیک هم می‌گویم که تا یک ماه آینده تمامی خطوط مترو را بررسی کنید که اگر دچار مشکل است مشکلات را برطرف کرده و چاره‌اندیشی کنید.

شهردار تهران همچنین در جمع خبرنگاران حاضر شد و در پاسخ به پرسش خبرنگار فارس مبنی بر اینکه ایمنی خط ۷ را تضمین می‌کید گفت: این خط مجری و پیمانکار دارد و آنها باید ایمنی را تضمین کنند.

وی در پاسخ به این سوال که شما به عنوان شهردار ایمنی را تضمین نمی‌کنید، گفت: بر اساس قانون سازنده آن موظف است که ایمنی را تضمین کند نه شهردار.

افشانی همچنین از افتتاح کامل خط ۷ مترو تا دهه فجر خبر داد و گفت:‌ در حال تکمیل مباحث ایمنی هستیم.

شهردار تهران در پاسخ به این پرسش که مدیر بخش ایمنی خط ۷ مترو عوض شده است گفت: من معاون و مدیر دارم.

وی در خصوص بدهی ۴ هزار و ۵۰۰ میلیاردی هلدینگ یاس به شهرداری تهران گفت: گفته‌ام مستندات را آماده کنند و بعد از آن موضوع را پیگیری خواهیم کرد مطمئن باشید اگر در بررسی‌ها به این نتیجه برسیم که بدهی وجود دارد حتما آن را دریافت خواهیم کرد.

افشانی در پاسخ به پرسش دیگری در خصوص اهدای تابلوهای تبلیغاتی به یکی از سلبریتی‌ها به عنوان کادوی تولد که مبلغ آن ۶ میلیارد تومان است گفت: اگر بیلبوردی دیدید که این تبلیغات را انجام داد بعد بیایید بگویید.

وی در پاسخ به پرسش خبرنگار فارس مبنی بر اینکه گفته می شود رئیس سازمان ورزش در جلسه این موضوع را اعلام کرده است، گفت: بله من هم شنیده‌ام اما این کار در اختیار رئیس سازمان ورزش نیست و سازمان زیباسازی باید در این زمینه تصمیم‌گیری کند.

نظر شما