شناسهٔ خبر: 148328 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

حاجی بابایی:پُشت‌ پا زدن انگلیس، فرانسه و آلمان به ایالات متحده

حاجی بابایی رئیس فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس اعتقاد دارد توافق سه کشور اروپایی برای حفظ تجارت با ایران بدون نیاز به دلار می تواند مهر تاییدی بر اختلاف دیدگاه آمریکا و اروپا محسوب شود.

به گزارش «نماینده»، حمیدرضا حاجی بابایی، درباره توافق سه کشور اروپایی برای حفظ تجارت با ایران بدون نیاز به دلار، گفت: بر این اساس می توان حذف دلار را نشان مثبتی در روند برجام دانست اما باید اذعان کرد که بخش های دیگر برجام نیز باید به طور کامل اجرایی شود.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: در شرایط کنونی اتحادیه اروپا باید برجامی که پای آن را امضاء کرده را حفظ کند از این رو اگر قرار باشد به تعهداتشان عمل نکنند در عرصه افکار عمومی دنیا به عنوان ناقضان عهد بین المللی شناخته خواهند شد.

وی با اشاره به اینکه ایالات متحده آمریکا به طور شفاف نقض عهد خود را به دنیا نشان داد و به برجام پشت پا زد، ادامه داد: این مهم در حالیست که اروپایی ها به رویکرد ترامپ و دولتمردان آمریکایی معترض هستند از این رو اقدام اخیر سه کشور مذکور می تواند مهر تاییدی بر اختلاف دیدگاه آمریکا و اروپا محسوب شود.

این نماینده مردم در مجلس دهم اظهار کرد: نباید فراموش کرد که اروپایی ها امروزه در آزمون بزرگی قرار گرفته اند و نیاز دارند به دنیا نشان دهند که دارای استقلال سیاسی، اقتصادی و غیره هستند تا از این طریق بتوانند با سایر کشورهای دیگر همکاری های بین المللی داشته باشند.

رئیس فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: هم اکنون برجام به ابزاری برای جلب اعتماد افکار عمومی دنیا تبدیل شده لذا به نظر می رسد سه کشور انگلیس، فرانسه و آلمان درصدد تحقق این مهم هستند.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه اعلام کرد که سه کشور اروپایی امضاکننده برجام یعنی فرانسه، انگلیس و آلمان با حفظ تجارت با ایران بدون نیاز به دلار موافقت کرده اند.

نظر شما