شناسهٔ خبر: 148326 - سرویس اقتصاد
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

موسوی:نرخ دلار دولتی ثابت نمی ماند

سیدفرید موسوی43 عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی می گوید از ابتدا قرار نبود نرخ دلار دولتی ثابت بماند.

به گزارش «نماینده»،سید فرید موسوی، با اشاره به عبود دلار دولتی از کانال 4هزار و 300 تومان اظهار داشت: از ابتدا اعلام شده بود که قرار نیست نرخ دلار دولتی ثابت بماند و به هر حال تغییراتی دراین نرخ اعمال می شود، توجه  داشته باشید که در شرایط امروز باید قدر، میزان و اهمیت دارایی های ارز خود را بدانیم.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس ادامه داد: با توجه به اهمیت دارایی های ارزی، دلار دولتی باید به کالاهای اولیه و اساسی با نظارت دقیق و کامل اختصاص پیدا کند تا تخلفات و رانت هایی که در گذشته تجربه کردیم مجدد تکرار نشود.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس دهم شورای اسلامی گفت: در گذشته ارز مبادلانی به بخشی از کالاها اختصاص داده شد؛ اما شاهد بودیم که در بازار این کالاها با دلار آزاد ارزش گذاری شد و در واقع حق مصرف کننده اجحاف شد.

وی هشدار داد که ممکن است این اتفاق تکرار شود و بیان داشت: اگر ابزار نظارتی و کنترلی بر اختصاص ارز دولتی نداشتبه باشیم قطعا ارز دو نرخی فرصتی برای جولان فرصت طلبان ایجاد می کند بنابراین باید جلوی این امر را گرفت.

موسوی در ادامه گفت‌وگو با خبرگزاری خانه ملت، با بیان اینکه در توزیع ارز دولتی نباید تجربه ناموفق قبلی تکرار شود، گفت: بعد از تجربه ارز مبادله ای، با رانت این ارز به کالاهایی دیگر تخصیص داده شد و باعث نابسامانی هایی در بازار شد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: وجود رانت، فساد و جولان فرصت طلبان انگیزه فعالیت اقتصادی سالم را با چالش رو به رو می کند و تحقق اهداف اقتصادی از جمله رشد اقتصادی و اشتغال با مشکل مواجه می شود.

نظر شما