شناسهٔ خبر: 148321 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

قاضی زاده:باید برخورد با فساد در قوه قضائیه به صورت فردی و سیستمی در دستورکار قرار گیرد

قاضی زاده/2 عضو هیأت رئیسه مجلس با بیان اینکه وجود حتی یک قاضی فاسد هم در دستگاه قضا مجاز نیست گفت: اگر قوه قضائیه فاسد باشد، فساد در کشور فراگیر می‌شود و لازم است تا برخورد با فساد در این قوه به صورت فردی و سیستمی صورت گیرد.

سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی، با تأکید بر لزوم برخورد با قضات متخلف در دستگاه قضایی کشور گفت: قوه قضائیه و مجموع قضات مسئول اصلی مبارزه با فساد هستند و اگر بنا باشد خودشان درگیر فساد باشند، فساد در کشور فراگیر می‌شود، بر همین اساس وجود حتی یک نفر قاضی متخلف نیز جایز نیست.

وی افزود: بر همین اساس باید شدیدترین برخوردها با قضات فاسد صورت گیرد و این برخورد با فساد در دستگاه قضا باید هم به صورت سیستمی و هم به صورت فردی باشد و یک شبکه همپوشانی وجود داشته باشد تا درنهایت این برخوردها با قضات فاسد اعتماد مردم جلب شود.

عضو هیأت رئیسه مجلس اظهار داشت: من نمی‌دانم چرا برخورد قوی و مقتدرانه‌ای با قضات فاسد در کشور صورت نمی‌گیرد. این شیوه، شیوه امیرالمؤمنین است و مولا علی(ع) همان‌طور که با مردم رئوف بودند و گذشت داشتند، نسبت به مدیران و قضات متخلف برخوردهایی را بدون ملاحظه داشتند.

قاضی‌زاده در پایان خاطرنشان کرد: اخیراً شاهد صدور حکم یک قاضی در کشور پاکستان علیه نخست‌وزیر این کشور بودیم که به دلیل هزینه‌کرد پول پاکستان در لندن برای خرید ساختمان برای وی حبس در نظر گرفت که این مسئله خوشحالی مردم این کشور را در پی داشت که قاضی بدون ملاحظه و ترس و واهمه برای این مقام سیاسی حکمی را صادر کرده است و جای این قبیل رفتارها در کشور ما واقعاً خالی است.

نظر شما