شناسهٔ خبر: 148320 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

حسن بیگی:بسته پیشنهادی اروپا برای انجام اصلاحات ارجاع شده است

حسن بیگی.jpg عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با بیان اینکه پیش نویس بسته پیشنهادی اروپا در اختیار دیپلمات‌هاست و ما از متن آن اطلاعی نداریم، گفت: قرار شد این بسته به اروپا برگردد و اصلاحاتی در آن انجام گیرد.

به گزارش «نماینده»،ابوالفضل حسن‌بیگی، درباره بسته پیشنهادی اتحادیه اروپا، اظهار کرد: بسته پیشنهادی اروپا به عنوان پیش بسته تحویل دیپلمات‌های کشورمان شده و همه مقامات کشور نسبت به این بسته اعتراض و صریحا اعلام کردند که خواسته‌های جمهوری اسلامی را تأمین نمی‌کند.

عضو کمیسیون امنیت ملی تاکید کرد: به همین دلیل قرار شد این بسته مجددا به اروپا برگردد و اصلاحاتی در آن انجام گیرد.

نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: پیش نویس بسته پیشنهادی اتحادیه اروپا در اختیار دیپلمات‌هاست و ما از متن آن به طور جزئی اطلاع نداریم.

وی تاکید کرد: وظیفه دیپلمات‌ها انجام مذاکرات مجدد در این موضوع برای حفظ منافع جمهوری اسلامی ایران است.

حسن‌بیگی اظهار داشت: چین اعلام کرده در چارچوب قوانین بین‌المللی با ایران همکاری می‌کند و روسیه هم محکم‌تر از پکن صریحا اعلام کرده در چارچوب قوانین بین‌المللی نظرات آمریکا را اعمال نمی‌کند.

عضو کمیسیون امنیت ملی تصریح کرد: اگر در این شرایط اروپاییان بخواهند با جنگ و عملیات روانی نظرات ترامپ را در نظر بگیرند، قطعا جمهوری اسلامی این موضوع را نمی‌پذیرد.

عضو شورای مرکزی فراکسیون ولایی نمایندگان مجلس گفت: فرصت یک ماهه برای مذاکرات در مورد بسته پیشنهادی اتحادیه اروپا وجود دارد.

وی ادامه داد: هرچند یک ماه زمان زیادی است اما برای یک مذاکره هیچ وقت نمی‌توان زمان تعیین کرد و ممکن است فرصت مذاکره کمتر یا بیشتر شود ولی به هرحال اروپاییان باید خواسته‌های جمهوری اسلامی را درک کنند.

حسن‌بیگی تاکید کرد: دیپلمات‌های وزارت خارجه مکلف‌اند مرّ نظرات ملت ایران و مسئولین و مقام معظم رهبری را تأمین کنند تا نتیجه مطلوب برای کشورمان بدست آید.

عضو شورای مرکزی فراکسیون ولایی مجلس اظهار داشت: برای رسیدن به نتیجه مطلوب در مذاکرات باید اتحادیه اروپا نظرات جمهوری اسلامی را لحاظ کند و این همان چیزی است که ما از روس‌ها و چینی‌ها خواستیم، یعنی قوانین بین‌المللی حاکم بر همه کشورها مد نظر باشد نه اینکه قوانین شخص ترامپ را در نظر بگیرند.

عضو فراکسیون ولایی مجلس گفت: قلدری‌هایی که ترامپ از خودش به نمایش گذاشته به این معناست که در آینده مصرف کنندگان انرژی بایستی نفت بشکه‌ای ۳۰۰ یا ۴۰۰ دلار دریافت کنند.

عضو کمیسیون امنیت ملی خاطرنشان کرد: کشورهای اروپایی به خوبی می‌دانند زمانی که نفت بشکه‌ای ۱۵۰ دلار شد، بعد از مدت بسیار کوتاهی شرایط اقتصادی اروپا به گونه‌ای به بن‌بست رسید که به سوی ورشکستگی حرکت کرد و بعد از آن ایالات متحده همین وضعیت را پیدا کرد و این بن‌بست اقتصادی باعث شد آمریکایی‌ها لب پرتگاه قرار بگیرد.

نظر شما