شناسهٔ خبر: 148311 - سرویس جامعه
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

ابوترابی: اعلام قضات متخلف از طریق رسانه‌ها بهترین راه مبارزه با فساد در کشور است

ابولفضل ابوترابی43 نماینده مرد م نجف‌آباد در مجلس گفت: باید اسامی قضات متخلف از طریق رسانه‌ها اعلام شود چرا که این روش بهترین راه برای مبارزه با فساد است.

به گزارش «نماینده»،ابوالفضل ابوترابی نماینده مردم نجف‌آباد ، با تأکید بر لزوم شفاف‌سازی و معرفی قضات متخلف به مردم، گفت: مهمترین راهکار مبارزه با فساد شفاف‌سازی است و امروز نیز شاهد هستیم که کشورهای پیشرفته همین رویه را در پیش گرفتند و این همان چیزی است که ائمه ما نیز بارها بر آن تأکید داشتند. 

وی افزود: شفاف‌سازی در دستگاه قضا می‌تواند در محکمه باشد که کشورهای مختلفی به صورت هیأت منصفه و علنی بودن محاکم آن را اجرایی می‌کنند که این موضوع در اتقان آرای قضات تأثیر زیادی دارد.

نماینده مردم نجف‌آباد در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: در مورد کارمندان و قضات متخلف در قوه قضاییه که مرتکب فساد می‌شوند حضرت علی (ع) صراحتاً اعلام داشتند که باید در مرئی و منظر گردانده شوند و یکی از راههای مبارزه با فساد نیز همین است که اسامی قضات فاسد و متخلف و کارمندان فاسد در قوه قضاییه به صورت علنی اعلام شود. 

ابوترابی خاطرنشان کرد: امروز شاهد هستیم که بسیاری از کشورهای پیشرو در امر مبارزه با فساد همان مطالبی را که ائمه ما در این باره گفته‌اند اجرایی می‌کنند و ما با شفاف‌سازی چه در دستگاه قضا و چه در دستگاه‌های دیگر می‌توانیم با فساد مبارزه کنیم. 

وی در پایان، گفت: طبق فرموده حضرت علی (ع) قضات متخلف باید از طریق مرئی و منظری که امروز همان  رسانه‌ها هستند به مردم معرفی کرد تا از این طریق با فساد مبارزه و جلوی آن گرفته شود. 

نظر شما