شناسهٔ خبر: 148310 - سرویس جامعه
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

ملکشاهی: شفاف‌سازی درباره قضات متخلف موجب اعتماد بیشتر مردم به دستگاه قضایی می‌شود

ملکشاهی43 رئیس کمیسیون قضایی مجلس با تأکید بر اینکه شفاف‌سازی درباره قضات متخلف موجب اعتماد بیشتر مردم به دستگاه قضایی می‌شود گفت: برخورد با مفاسد در قوه قضائیه شدیدتر از مفاسد بیرون از این مجموعه است اما به دلیل اطلاع‌رسانی ناقص، مردم در جریان آن قرار نمی‌گیرند.

اللهیار ملکشاهی نماینده مردم کوهدشت در مجلس شورای اسلامی، با تأکید بر لزوم برخورد با مفاسد و شفاف‌سازی در این حوزه گفت: باید در حوزه برخورد با مفاسد به ویژه در حوزه کار قوه قضائیه شفاف‌سازی لازم صورت گیرد.

وی افزود: ما قوانین را در راستای شفاف‌سازی تصویب و یا قوانین پیشین را اصلاح کرده‌ایم که البته این قوانین به نتیجه‌ای نرسید.

رئیس کمسیون قضایی مجلس اظهار داشت: به عنوان مثال در یکی از اصلاحیه آورده بودیم جلسات دادگاه‌های رسیدگی به مفاسد اقتصادی علنی باشد و انتشار اسامی افراد فاسد نیز بلامانع باشد اما متأسفانه این مصوبه به نتیجه نرسید و در مجمع تشخیص مصلحت نظام رد شد.

ملکشاهی خاطرنشان کرد: بخشی از این مفاسد مالی مربوط به قضات می‌شود که اگرچه افراد انگشت‌شماری هستند اما شفاف‌سازی در خصوص آنها و معرفی این افراد موجب اعتماد بیشتر مردم به دستگاه قضایی می‌شود.

وی افزود: آنچه که اهمیت دارد این است که در کنار این شفاف‌سازی و برخورد با قضات متخلف باید اطلاع‌رسانی صحیح و هنرمندانه در خصوص این موضوعات صورت پذیرد تا نتیجه لازم حاصل شود.

رئیس کمیسیون قضایی مجلس در پایان گفت: بنده در جریان هستم برخورد با مفاسد در قوه قضائیه در ارتباط با کارکنان و قضات این دستگاه به مراتب شدیدتر از مفاسدی که بیرون از این مجموعه صورت می‌گیرد اما اطلاع‌رسانی ناقص باعث می‌شود تا مردم به طور صحیح در جریان این موضوع قرار نگیرند.

نظر شما